جان کری وزیر خارجه آمریکا که برای مذاکرات هسته‌ای با ایران به مسقط رفته بود، سر از بازارهای پایتخت عمان درآورد.او به همراه خدم و حشم خود برای خرید سوغاتی به بازار مسقط رفت!
کد خبر: ۷۳۷۱۶۷
بازار مسقط برای کری جذابتر از مذاکرات!

به گزارش جام جم آنلاین، در حالی که همه چشم‌های خبرنگاران و رسانه‌های دنیا به سوی مسقط خیره مانده تا از نتایج این دور از گفت‌وگوها خبری منتشر کنند، جان کری بی توجه به فضای مذاکرات به بازار می‌رود تا خرید کند و سوغاتی به آمریکا ببرد!

وزیر خارجه آمریکا که برای خرید به بازار رفته بود بی توجه به زمان برگزاری مذاکرات 20 دقیقه هم دیر به محل گفت‌گوهای هسته‌ای می‌رسد!

چنین رفتاری از مذاکره کننده ارشد آمریکایی هنگام گفت‌گوهای هسته‌ای بی اهمیت بودن کاخ سفید نسبت به رسیدن به توافق هسته‌ای میان ایران و 1+5 را نشان می‌دهد.

چنین رفتاری نشانه و مدرک درستی است از این که آمریکا نمی‌خواهد به یک توافق جامع با ایران برسد، علیرغم این که در فضای رسانه‌ای خود اینگونه مدعی است که آمریکا به هر قیمتی شده می‌خواهد به توافق جامع با ایران دست یابد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها در باره غیر قابل اعتماد بودن نسبت به آمریکا سخن گفته‌اند و این نکته را یادآور شده‌اند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در مهر ماه سال 92 و در جمع نیروهای مسلح کشور فرموده بودند؛«ما از تحرک دیپلماسی دولت از جمله سفر نیویورک حمایت می‌کنیم زیرا به دولت خدمتگزار اعتماد داریم و به آن خوشبین هستیم اما برخی از آنچه که در سفر نیویورک پیش آمد بجا نبود، چون ما دولت امریکا را غیر قابل اعتماد، خودبرتربین، غیرمنطقی و عهد شکن می دانیم.»

دقیقاً چنین توصیفی از آمریکا در رفتارهای مقامات این کشور دیده می‌شود، رفتارهای آمریکایی‌ها در جریان گفت‌گوهای هسته‌ای ایران و 1+5 در زمینه تهدید و تحریم و فشار هماهنگ و جدی است اما برای توافق هسته‌ای جدیتی از سوی آنها دیده نشده است. مقامات کشورمان هم بارها تأکید کرده‌اند که برای رسیدن به توافق نهایی نیازمند اتخاذ سیاست و رفتار جدی از سوی آمریکا و دیگر کشورهای غربی عضو گروه 1+5 هستیم.

اما کارشکنی، خلف وعده، عهد شکنی و بسیاری موارد دیگر دیده شده است که آمریکایی‌ها با جدیدت آنها را دنبال کرده‌اند الا جدیت برای توافق هسته‌ای!

با این تفاسیر، شواهد و قرائنی که از آمریکا دیده می‌شود، آیا در میان مقامات کاخ سفید جدیتی برای رسیدن به یک توافق جامع هسته‌ای وجود دارد؟!

اکنون به برخی مواضع و سخنان مقامات این کشور در خلال مداکرات مسقط توجه کنید و سپس متوجه خواهید شد که آمریکایی‌ها چه می‌خواهند و در پی چه چیزی هستند.

جن ساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت‌گو کرده و گفته است؛«اظهارت علیه اسرائیل مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 را به خطر می‌اندازد.»

«فیلیپ گوردون»عضو ارشد شورای امنیت ملی آمریکا و هماهنگ‌کننده امور خاورمیانه شورای امنیت ملی کاخ سفید گفته است: «دوست داشتیم که ایران هیچ سانتریفیوژ یا ظرفیت غنی‌سازی‌ای نداشته باشد، اما این می‌توانست به شکست مذاکرات منجر شده و باعث شود تا ایران به سمت بمب اتم حرکت کند.»

به گزارش جام جم آنلاین اکنون هم که کری وزیر خارجه آمریکا از مسقط راهی پکن شده است تا در آنجا با اوباما دیدار و کسب تکلیف کند که پس از بازگشت به عمان در روز چهارشنبه چه تصمیماتی اتخاذ کند.

ضرب‌الاجل مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 که در توافقنامه موقت ژنو موسوم به "برنامه مشترک اقدام" تعیین شده بود روز سوم آذر به پایان می‌رسد و دیپلمات‌ها تا آن روز فرصت دارند به توافقی جامع دست یابند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
۰
۰
ممكن است برای امریكا بی تفاوت باشد چون آنها كه تحت تحریم وفشار كمر شكن نیستند ولی برای ما مهم است به یك توافق خوب برسیم وضمن حفظ حقوق خود تحریم های ظالمانه را برداریم ولی ظاهرا بعضی ها در داخل كشور نسبت به ادامه تحریم ها از امریكائی ها مشتاق ترند وبه هر بهانه ای آیه یاس میخوانند
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
۰
۰
آمریكایی‌ها نه می‌خواهند ما فعالیت هسته‌ای داشته باشیم نه می‌خواهند تحریم‌ها را بردارند در داخل كشور هم كسی راضی به ماندن تحریم‌ها نیست. اما آمریكا اصلا قصد برداشتن آن را ندارد.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها