جانشین فرمانده کل سپاه خبر داد:

رصد ماهواره‌ها با رادارهای ساخت ایران

لاریجانی در مراسم سالگرد شهید طهرانی‌مقدم:

ایران قدرت برتر موشکی در منطقه است

رئیس مجلس با بیان اینکه اهداف انقلاب با اهداف سپاه عجین است، گفت: تجهیزات موشکی ایران عامل استقرار امنیت در منطقه است.
کد خبر: ۷۳۶۷۵۶
ایران قدرت برتر موشکی در منطقه است

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز دوشنبه در سومین سالگرد شهادت سرلشگر حسن طهرانی مقدم و یادواره شهدای اقتدار موشکی سپاه که در ستاد فرماندهی نیروی هوافضای سپاه برگزار شد، اظهار داشت: ما در سوگ شهیدی نشستیم که ویژگی‌های منحصر به فردی داشت و فرد پاکباز و رهیده‌ای از دنیا بود و نگاه دورنگرانه‌ای برای زندگی خود و امت اسلامی داشت و حق این بود که ایشان با این اخلاص طعم شهادت را بچشد.

وی ادامه داد: شهید طهرانی مقدم آن طور که زندگی‌اش نشان می‌دهد، در سپاه از افراد دردانه‌ای بود که عمر خود را برای اقتدار و امنیت کشور خرج کرد. بلند نظر بود و دیدی استراتژیک برای کشور داشت، کوتاه بین نبود لذا نقش درخشنده‌ای داشت.

رئیس مجلس با بیان اینکه شهید طهرانی مقدم را قبل از شهادتش تعداد کمی از افراد می‌شناختند و اهمیت کار او را می‌دانستند، گفت: اقتضای کار شهید تهرانی مقدم گمنامی بود و خودش نیز به دنبال شهرت نبود و به همین دلیل کمتر کسی او را می‌شناخت و بعد از شهادتش بود که تعدادی از مردم اهمیت کار او و جایگاهش را شناختند.

لاریجانی با بیان اینکه برخی از انسان‌ها از عمرشان خوب استفاده می‌کنند، اظهار داشت: برخی انسان‌ها عقلانیتی دارند که دورنگر باشند و مسائل روزمره را نبینند چرا که عمر انسان محدود است و افرادی که عقلانیت داشته باشند، از عمرشان خوب استفاده می‌کنند. شهید مطهری نیز از جمله این افراد بود که از عمرش خوب استفاده کرد.

وی تصریح کرد: اگر کسی دورنگر و مخلص باشد، برکات و رزق خداوند بر او جاری می‌شود. والده مکرمه شهید طهرانی مقدم نقل می‌کرد که هیچ گاه نماز شب و زیارت عاشورای شهید ترک نمی‌شد. مهمترین خصوصیت او تواضع بود و با اینکه کار بزرگی را دنبال می‌کرد که در کل جمهوری اسلامی منحصر به فرد بود خاکی و متواضع بود و کمتر کسی او را می‌شناخت.

رئیس مجلس با اشاره به دوران مسئولیت خود در شورای عالی امنیت ملی یادآور شد: زمانی که بنده مسئولیت امنیت کشور را برعهده داشتم این شهید از بنده خواست تا از کارهای او و پروژه‌های او بازدید داشته باشم و در حین بازدید توضیح می‌داد که چطور کار را شروع کرده‌اند و دنبال می‌کنند و مشکلاتشان چیست.

لاریجانی افزود: مشکلات شهید طهرانی مقدم غلبا از مسائل مالی بود که نیروهای مسلح از این مسئله رنج می‌برند. اما شهید تهرانی مقدم با همه این مشکلات کار خود را دنبال می‌کرد و خدا نیز به او کمک می‌کرد.

وی با بیان اینکه حرف‌های شهید طهرانی مقدم در کار سنجیده بود و محاسبه دقیقی داشت، خاطرنشان کرد: باید بدانیم این افراد در دامان انقلاب اسلامی و سپاه پاسداران تربیت شدند. سپاه پاسداران از بطن انقلاب اسلامی زاییده شده و در شرایط سخت خودش را تکوین داد لذا اهداف انقلاب اسلامی با سپاه پاسداران عجین شده است. صرفا هم بحث نظامی نیست، کل هویت انقلاب اسلامی در درون سپاه پاسداران مطرح است و اصلا تعریف سپاه پاسداران صیانت از انقلاب اسلامی است لذا از ابتدای انقلاب در هر کجا مشکلاتی برای کشور پیش می‌آمد، سپاه حضور می‌یافت. از فعالیت گروهک‌ها و تجزیه طلبان در ابتدای انقلاب تا دوران جنگ که سپاه حضور پیدا کرد، ساختار موشکی سپاه نیز از درون جنگ آغاز شد.

رئیس مجلس ادامه داد: شهید طهرانی مقدم از توپخانه کار خود را آغاز کرد و سپس به کار موشکی رسید و پس از آن ادامه یافت تا به پروژه‌های بسیار استراتژیک رسید.

لاریجانی با بیان اینکه بعد از دوران دفاع مقدس سپاه رصد می‌کرد که کجا برای صیانت از انقلاب وظیفه دارد تا حضور یابد، گفت: محیط سپاه که برای انقلاب اسلامی دردمند است، محیط سالم و طیبی برای تربیت افراد و شخصیت‌های ارزشمندی همچون شهید کاظمی و شهید طهرانی مقدم است. محیط خانوادگی آنها نیز همینطور بود.

وی با اشاره به نگاه دراز مدت شهید تهرانی مقدم، گفت: هر کسی مبنای خودش را عقل دور اندیش قرار دهد، در روایتی از امیرالمومنین(ع) آمده که حیا و دین همراه عقل دوراندیش می‌شود چرا که اگر عقل به معنای حکمت در اختیار کسی باشد آن فرد حتما به دین رجوع می‌کند و حتما حیا دارد. به طور کل، کمال انسان به داشتن عقل دور اندیش است و شهید تهرانی مقدم از جمله این افراد بود و مانند افراد معمول کار روزمره انجام نمی‌داد بلکه دغدغه‌مند برای اقتدار کشور بود.

رئیس مجلس با بیان اینکه حماسه‌های بزرگ ملت ما از طریق اقدامات و کارهای شهید طهرانی مقدم به دست آمده است، تأکید کرد: جمهوری اسلامی اگر امروز یکی از مهمترین کشورهای صاحب قدرت موشکی در خاورمیانه است، به خاطر شخصیت‌هاست و اگر دشمنان علی رغم هیاهوها جرأت جسارت به کشور ندارند به علت قدرت بازدارندگی و اقتدار موشکی ایران است.

لاریجانی با بیان اینکه ایران قدرت برتر موشکی در منطقه است، گفت: با این حال ایران دنبال ماجراجویی نیست و این اقتدار را برای بازدارندگی و صیانت از امنیت منطقه به کار می‌گیرد و همه کشورهای همسایه می‌دانند که هیچ زمان پس از پیروزی انقلاب، ایران به کشورهای منطقه تعرض نکرده و همواره به دنبال امنیت پایدار منطقه بوده است.

وی اضافه کرد: جنگ را نیز دیگران به ما تحمیل کردند و ایران صرفا دفاع کرد، بعد از جنگ هم در حالی که قدرتش را داشتیم به دنبال تلافی نرفتیم برخی کشورهای منطقه بودند که نسبت به جمهوری اسلامی لجاجت کردند و در موقعیت ضعیفی نیز پس از دوران جنگ قرار داشتند اما دید دراز مدت جمهوری اسلامی وحدت امت اسلامی بود تا شرایط برای مسلمانان طوری تعریف شود که ستمی از استعمار نبینند لذا گذشت کردیم و با همه این کشورها مراوده داشتیم.

رئیس مجلس همچنین اظهار داشت: باید تأسف بخوریم برخی از این کشورها باز هم مسائلی را در منطقه ایجاد کردند که باعث مشکلاتی برای کل امت اسلامی شد و نمونه اخیری که در عراق و سوریه رخ می‌دهد، از این جنس است که یک جریان وحشی تروریستی را در منطقه ایجاد کردند و کشورهای بزرگ و برخی کشورهای منطقه به آنها کمک مالی می‌کنند و یک زمانی گفتند 5 میلیارد دلار این گروهک تروریستی ثروت دارد. این پول که از کره مریخ نیامده و سلاح‌هایی که در اختیار این تروریست‌ها قرار می‌گیرد، نه از زمین بیرون می‌آید و نه از آسمان در اختیار آنها قرار می‌گیرد، بلکه همین کشورهای منطقه و کشورهای بزرگ هستند که به اینها سلاح می‌دهند و این آشفتگی را در عراق و سوریه بوجود می‌آورند.

به گزارش تسنیم، لاریجانی خاطرنشان کرد: در آن زمان وقتی ایران در سوریه مقابل این جریان تروریستی ایستادگی می‌کرد، می‌گفتند ایران از یک حکومت غیردموکراتیک در منطقه حمایت می‌کند که حرف‌ آنها خلاف بود، مسئله این کشورها، غیردموکراتیک بودن و یا دموکراتیک بودن نبود؛ بسیاری از دوستان آمریکا در منطقه مقدمات دموکراسی را ندارند، اما متحد آمریکا هستند پس مشکل آمریکایی‌ها دموکراسی نبود اما در تبلیغاتشان این حرف‌ها را می‌زدند. باید بگوییم اگر واقعا مشکل شما در سوریه دموکراسی بود، در کشور عراق که دموکراسی حاکم بود چرا این بلا را سر عراق آوردید و این گروهک تروریستی را به جان مردم عراق انداختید.

وی از گروهک تروریستی در منطقه به عنوان فتنه جدید یاد کرد و گفت: هدف از این اقدام ایجاد سایش بین مسلمانان است تا نیروی آنها هدر برود و بهترین نفع را رژیم صهیونیستی می‌برد از اینکه کشورهای اسلامی با یکدیگر درگیر شوند.

رئیس مجلس با طرح این سوال که چه کشورهایی به این گروهک تروریستی کمک کرده‌اند، گفت: کشورهای حامی تروریست‌های داعش‌، همان‌هایی بودند که در زمان جنگ نیز کنار صدام ایستادند، اما هنوز تنبیه نشدند ولی جمهوری اسلامی چه در سوریه و چه در عراق در مقابل این جریان‌هایی که امنیت را برهم زدند ایستادگی کرد ایران مرام صادقانه‌ای را در منطقه دنبال می‌کند. البته اکنون برخی کشورها متوجه شدند که برخی کشورهای منطقه آنها را به گودالی فرو برده‌اند و حالا آنها دارند درون آن دست و پا می‌زنند.

لاریجانی ادامه داد: نمی‌دانم این کشورها چه زمانی به هوش می‌آیند چرا که بازی‌ در صحنه بین‌المللی یک وجهی نیست و مسائل پیچیده دنیوی چنان آنها را به یکدیگر تنیده که مسائل شفاف نیست و وقتی می‌گویند ائتلاف علیه جریان تروریست درست کردیم، راست نیست و اینها در حرکاتشان می‌بینند که جایی را بمباران می‌کنند اما از طرف دیگر بعضی از عمالشان در حالی که در ائتلاف حضور دارند، به تروریست‌ها کمک می‌کنند.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها