اداره امنیت داخلی ایالت بایرن آلمان مدعی کشف یک حمله هکری گسترده‌ از ایران به نهادهای تحقیقاتی و شرکت‌های متعدد آلمانی و بین‌المللی شده است.
کد خبر: ۷۳۵۸۳۵
ادعای آلمان درباره حمله سایبری گسترده ایران

به گزارش فارس و به نقل از «دویچه‌وله»، این گزارش مدعی است، اتحادیه‌ای از شرکت‌های تسلیحاتی، کارخانه‌های فعال در صنعت هوا ـ فضا، تولیدکنندگان محصولات شیمیایی و همچنین دانشگاه‌ها هدف این حمله بوده‌اند.

این شرکت‌ها، آلمانی یا متعلق به دیگر کشورهای اتحادیه اروپا، آمریکایی، مکزیکی، اسرائیلی، روسی یا چینی بوده‌اند.

به گفته اداره امنیت داخلی ایالت بایرن، این حمله گسترده که حداقل از روزهای نخستین سال 2013 آغاز شده، همچنان ادامه دارد و در جریان آن مقادیر قابل توجهی اطلاعات به سرقت رفته است.

این گزارش با ادعای این‌که سرنخ تحقیقات به ایران ختم شده است در توضیح یکی از این سرنخ‌ها نوشته است: بررسی‌ها نشان می‌دهد که ساعت حملات عموما با ساعت کار اداری در ایران همخوانی دارد!

نیویورک تایمز: تحریم‌های جدید علیه ایران خودزنی است

روزنامه نیویورک تایمز در یادداشتی به قلم دو نفر از مشاوران وزارت خزانه‌داری و وزارت دفاع آمریکا از احتمال وضع شدن تحریم‌های جدید از سوی کنگره علیه ایران خبر داد و تاکید کرد که چنین تحریم‌هایی ضربه به خود است.

به گزارش فارس، این یادداشت به قلم «الیزابت روزنبرگ» مشاور ارشد امور تحریم‌ها در وزارت خزانه‌داری آمریکا و «زاچاری گلدمن» مشاور در وزارت خزانه داری و وزارت دفاع آمریکا نوشته شده و در آن تاکید شده که ایران و کشورهای غربی در مراحل پایانی مذاکرات برای رسیدن به توافق هسته‌ای جامع هستند.

نیویورک تایمز با اشاره به این‌که تعدادی از نمایندگان کنگره تلاش دارند طی چند هفته آینده تحریم‌های جدیدی را در جهت وادار کردن ایران به تسلیم وضع کنند، افزوده است: هرچند چنین تحریم‌هایی شاید بتواند همکاری تجاری میان ایران و کشورهای اروپایی و آسیایی را محدود کند اما می‌تواند ائتلاف بین‌المللی علیه ایران را متلاشی کند و به ضرر منافع ملی آمریکاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها