نشست مدیران سیاسی کشورهای گروه 1+5 به منظور هماهنگی نمایندگان این شش کشور قدرتمند پیش از نشست سه جانبه ایران، اروپا و آمریکا در مسقط پایتخت عمان ، امروز به وقت تهران در هتل کوبورگ وین بر گزار شد.
کد خبر: ۷۳۵۵۹۴
رایزنی اعضای 1+5 در باره توافق نهایی هسته ای با ایران

مایکل مان، سخنگوی کاترین اشتون چندی پیش اعلام کرد. وی گفت که مسوول سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا ابتدا روز 7 نوامبر به وین سفر خواهد کرد تا با رهبران سیاسی گروه موسوم به 1+5 دیدار کند و سپس به مسقط پایتخت عمان خواهد رفت.

آلکساندر لوکاشویچ سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه نیز به خبرنگاران اعلام کرد که مدیران سیاسی گروه '1+5' به منظور حل مساله هسته ای (روسیه، آمریکا، بریتانیا، چین، فرانسه و آلمان) و 'کاترین اشتون' مسوول سابق دیپلماسی اتحادیه اروپا که اکنون هماهنگ کننده مذاکرات است، روز جمعه بدون حضور تهران تشکیل جلسه خواهند داد.

لوکاشویچ خاطرنشان کرد این نشست هماهنگی گروه 1+5 روز 7 نوامبر در وین برگزار می شود.

سرگی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه ریاست هیات نمایندگی روسیه در این مذاکرات را بر عهده خواهد داشت.

وی که به منظور شرکت در این نشست به وین سفر کرده است در گفت وگو با خبرگزاری ریانووستی گفت: ما تعهد خود به این گفت و گو ها و شرکت کنندگان آن نشان داده ایم و من معتقدم می توانیم به راه حلی در این زمینه دست یابیم.

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت در مرحله پایانی مذاکرات مربوط به برنامه هسته ای ایران، کشورش به حل مشکلات موجود کمک خواهد کرد.

به این ترتیب پیش از ظهر امروز (جمعه) نمایندگان کشورهای گروه 1+5 به منظور مذاکرات بیشتر وارد هتل کوبورگ وین شدند.

قرار است روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده ( 9و 10نوامبر)نشست سه جانبه بین ظریف،کری و اشتون در مسقط پایتخت عمان برگزار می شود و روز سه شنبه (20آبان ماه/11 نوامبر) نیز مذاکرات ایران و 1+ 5 در مسقط برگزار شود.

مذاکرات ایران و1+ 5 نیز در روز سوم مذاکرات سه جانبه یعنی سه شنبه هفته آینده (20آبان ماه- 11 نوامبر) در مسقط برگزار می شود.

پیش از این ظریف، کری و اشتون در روزهای 22 تا 24 مهرماه با یکدیگر دیدار سه جانبه داشتند و درباره موضوعات اختلافی یعنی میزان غنی سازی اورانیوم ایران، نحوه لغو (برداشتن) تحریم ها و مدت زمان توافق مذاکره کردند.

جن ساکی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز اعلام کرده که قرار است مذاکرات جدید ایران و گروه '1+5' برای دستیابی به توافق جامع نهایی 18 نوامبر (27 آبان) در وین آغاز شود و تا 24 نوامبر (3 آذر) به طول انجامد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها