کامیار شاپور فرزند فروغ‌ فرخزاد مجموعه‌ای از سروده‌هایش را بتازگی منتشر کرده است

محو خاطره‌های معطر تلخ

گالری‌ها، فرهنگسراها و مراکز فرهنگی و هنری تهران با برگزاری نمایشگاه‌های متنوعی از هنرهای تجسمی میزبان علاقه‌مندان هستند.
کد خبر: ۷۳۵۳۶۹
برنامه گالری‌ها در هوای سرد پایتخت

فائزه بهارلو آثار نقاشی خود را که با الهام گرفتن از شعر فروغ فرخزاد خلق شده‌اند، در گالری جرجانی به‌ نمایش می‌گذارد.

این تابلوها با تکنیک اکریلیک، مدادرنگی و ترکیب مواد روی بوم کار شده‌اند و سبک خاصی ندارند.

ایده‌ کشیدن نقاشی‌ها از شعر «پرنده، آه، فقط یک پرنده بود» سروده‌ فروغ فرخزاد گرفته شده است.

این نمایشگاه از 16 تا 26 آبان‌ماه از 16:30 تا 20:30 در گالری جرجانی به نشانی خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک‌وی، کوچه خیام، شماره 4 میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است. این گالری شنبه‌ها تعطیل است.

گالری آتبین

نمایشگاهی شامل آثار متنوع نقاشی در سبک‌های مختلف از هفت هنرمند، در گالری آتبین برگزار می‌شود.

آثار این نمایشگاه با تکنیک‌ها و سبک‌های مختلف خلق شده و نمایشگاه متنوعی از هنر نقاشی را برای مخاطبان به‌وجود آورده‌اند.

رضا حسینی، هلن شین دشتگل، مریم طاهریان‌فر، فرزانه قریشی، طاهره واحدی و شمسی یاری هنرمندان حاضر در این نمایشگاه هستند. این هنرمندان عضو انجمن نقاشان هستند و آثارشان را با موضوع آزاد به‌نمایش می‌گذارند.

این نمایشگاه از 16 تا 27 آبان‌ماه از ساعت 16 تا 20 در گالری آتبین به نشانی خیابان ولی‌عصر (عج)، جنوب چهارراه پارک‌وی، انتهای کوچه‌ تورج، کوچه‌ی خاکزاد، شماره‌ی 42 میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است.

گالری مهروا

فرزانه مهری نمایشگاه چیدمان خود را که با الهام از عروسک‌های «ماتریوشکا» خلق شده‌اند، در گالری مهروا برگزار می‌کند.

در این چیدمان که با عنوان «چه بودم، چه هستم، چه خواهم بود» ارائه می‌شود، یک دید ساده و کلی به زندگی در سه مرحله وجود دارد و هنرمند سعی کرده سه مرحله‌ زندگی انسان یعنی تولد، مسیر زندگی و مرگ را به‌طور ساده با مخاطب در میان بگذارد.

این نمایشگاه از 16 تا 21 آبان‌ماه به‌جز پنجشنبه‌ها از ساعت 17 تا 21 در گالری مهروا به نشانی خیابان کریمخان‌زند، خیابان آبان جنوبی (شهید عضدی)، شماره 38 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری شهر کتاب فرشته

نابودی تدریجی فرهنگ شفاهی اقوام ایرانی سوژه‌ نقاشی‌های محمدجواد صیادیان شده است.

در نمایشگاه «آخرین فریاد نسل منقرض» هفت تابلوی نقاشی با تکنیک اکریلیک روی بوم به‌نمایش گذاشته می‌شود که سبک خاصی ندارند و بیشتر فیگوراتیو هستند.این نقاشی‌ها اشاره و هشداری نسبت به نابودی تدریجی فرهنگ شفاهی اقوام ایرانی است.

نمایشگاه «آخرین فریاد نسل منقرض» از 16 تا 27 آبان‌ماه از ساعت 11 تا 21 در گالری شهر کتاب فرشته برقرار است.

همچنین گالری شهر کتاب فرشته میزبان نمایشگاه چیدمان معصومه کریمی‌آذر است که با موضوع غالب شدن قدرت اشیا بر انسان در عصر حاضر برگزار خواهد شد.

در چیدمان «قدرت» برخلاف رابطه‌ معمول بین انسان و شیء که شیء در خدمت انسان قرار گرفته و به‌نوعی نیازهای نوع بشر را تأمین می‌کند٬ در این اثر انسان مغلوب قدرت شیء است.

نمایشگاه چیدمان «قدرت» از 16 تا 27 آبان‌ماه از ساعت 11 تا 21 در گالری شهر کتاب فرشته به نشانی تجریش، خیابان دربندی (مقصود بیک)، نرسیده به چهارراه حسابی، شماره 32 میزبان علاقه‌مندان است.

خانه عکاسان ایران

عکس‌هایی از مراسم عزاداری محرم در 16 شهر کشور، در خانه‌ی عکاسان ایران به‌نمایش گذاشته شده است.

در نمایشگاه «با کاروان محرم» 46 قطعه عکس در اندازه 70*100 سانتی‌متر که تصاویر متفاوتی از عزاداری‌های ماه محرم در نقاط مختلف کشور را به‌نمایش می‌گذارد، روی دیوار رفته است.

حسین اسکندرزاده، امین افشار، فرهاد بابایی، سیداحسان باقری، فرامرز عامل بردبار، جعفر بزازپور، یعقوب پازوکی، جاوید تفضلی، امیرعلی جوادیان، سروش جوادیان، مهران چراغچی بازار، علی حسن‌زاده، ابوالفضل حسنی، سیدعلی حسینی‌فر، حسین حیدرپور، مجید خالقی، روح‌الله خسروی‌نژاد، مجید داوودی، محمد رضایی، مریم رضاییان، عباس سعدی، مسعود سلیمانی، محمدعلی طاهریان، یدالله عبدی، سیدمحمد فاطمی، صابر قاضی، احسان کمالی، منصوره معتمدی، آرش موسوی خسروشاهی، امین نجم‌الدین، مینا نوعی و حامد نیرومند، عکاسان حاضر در این نمایشگاه هستند.

نمایشگاه «با کاروان محرم» از 6 تا 21 آبان‌ماه از شنبه تا چهارشنبه ساعت 9 تا 18 در خانه‌ عکاسان ایران به نشانی خیابان سمیه، نرسیده به تقاطع حافظ، حوزه هنری، خانه عکاسان ایران، گالری شماره یک، میزبان علاقه‌مندان است.

گالری اعتماد

گالری «اعتماد» میزبان نقاشی‌های مهنوش نادری با موضوع «بوده‌ای بی‌مکان، باشنده‌ بی‌زمان» خواهد بود. در این نمایشگاه 15 اثر نقاشی در ابعاد مختلف به‌نمایش درمی‌آید.

به گفته‌ی هنرمند، این نمایشگاه تلاشی برای نمایاندن ابعاد جدیدی است، ابعادی ماورای آنچه چشم‌ها برای دیدنش عادت کرده‌اند. مانند یک تصویر از نگاه چند ذهن که روی هم می‌لغزند یا شاید حرکت رؤیاوار در میان ابعاد یا شاید چند جهان موازی در انتظار نگاه شما.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از 16 تا 27 آبان‌ماه از ساعت 15 تا 20 به‌جز روزهای دوشنبه به گالری اعتماد واقع در خیابان نیاوران (باهنر) میدان یاسر، خیابان موسوی، خیابان بوکان، پلاک 4 مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 22747405 تماس بگیرند.

گالری ساربان

گالری ساربان از 16 آبان‌ماه میزبان نمایشگاهی از نقاشی‌های فاطمه بهرامی است. بهانه و مضمون اصلی این مجموعه، طبیعت و لحظه‌ی بیدار شدن است.

در این مجموعه «خروس» نماد شروعی دوباره و پرطنینِ هر روز پر امید است و هنرمند اسب‌ها را همواره زیباترین، کامل‌ترین و قدرتمندترین تناسب موجود در خلقت شناخته و به کار برده است. در این نمایشگاه حدود 30 اثر به‌نمایش درمی‌آید که با تکنیک اکریلیک و رنگ روغن روی بوم خلق شده‌اند.

نمایشگاه نقاشی این هنرمند تا 16 آبان‌ماه از ساعت 16 تا 20 به‌جز سه‌شنبه‌ها در گالری ساربان به نشانی خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی (مهناز)، کوچه مهماندوست، شماره 8 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری شکوه

آناهیتا درگاهی، همسر محمد پروین و عروس علی پروین، نقاشی‌های خود را در گالری شکوه به‌نمایش می‌گذارد.

در این نمایشگاه که با عنوان «مرز پرگهر» عصر جمعه (16 آبان‌ماه) در گالری شکوه افتتاح می‌شود، علاوه بر یک تابلو از علی پروین، 16 نقاشی با نگاه اجتماعی و نیز زیبایی‌شناسی اشیا پیرامونی در آن محوریت دارد. در نقاشی علی پروین، لحظه‌ای تاریخی از بازی تیم ملی فوتبال ایران به تصویر کشیده شده است.

نمایشگاه «مرز پرگهر» تا 21 آبان‌ماه 93 در گالری شکوه واقع در بلوار اندرزگو، خیابان شهید سلیمی، کوچه امیر نوری، شماره 19 برپا خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند هر روز از ساعت 16 تا 20 به این گالری مراجعه کنند.

گالری 26

بهار علیزاد آثار نقاشی خود را که با الهام از رمان معروف «همه می‌میرند» نوشته سیمون دوبووار خلق کرده، در گالری 26 به‌نمایش گذاشته است.

این نمایشگاه شامل 10 تابلو با تکنیک اکریلیک روی بوم است. هفت اثر از این تابلوها، نئوفیگوراتیو هستند و بقیه با رنگ ملایم سرخ بیشتر به انتزاع نزدیک هستند، اما نه انتزاع ناب.

نمایشگاه «همه می‌میرند» از 9 تا 21 آبان‌ماه از ساعت 16 تا 20 در گالری 26 به نشانی فرمانیه شرقی، خیابان سلمان‌پور ظهیر، شماره 26، واحد 3، میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است. این گالری روزهای شنبه تعطیل است.

خانه هنرمندان ایران

گالری میرمیران خانه‌ هنرمندان میزبان نمایشگاهی از عکس‌های پرندگان از کشورهای مختلف دنیا است.

هادی نوید 32 قطعه عکس سیاه سفید از عکس‌های مجموعه‌ پرندگان خود را در این نمایشگاه به نفع کودکان سرطانی محک به نمایش می‌گذارد.

مجموعه‌ پرندگان از پرنده‌هایی مانند گنجشک، عقاب، کبوتر، قو و... از کشورهایی مانند مالزی، ایران، ترکیه،‌ آلمان،‌ آمریکا و... گرفته شده است.

این نمایشگاه از 16 تا 21 آبان ماه در گالری میرمیران برقرار است.

نگارخانه‌ ممیز

نگارخانه‌ استاد «ممیز» خانه‌ هنرمندان ایران میزبان آثار هنرمندان نقاشی‌خط مانند رضا مافی، محمد احصایی و نصرالله افجه‌ای خواهد بود.

در نمایشگاه گروهی نقاشی‌خط که با عنوان «هفته سوم» برگزار می‌شود، آثاری از هنرمندان طراز اول ایرانی مانند زنده‌یاد رضا مافی، نصرالله افجه‌ای، محمد احصایی، علی شیرازی، صداقت جباری، عین‌الدین صادق‌زاده، عذرا عقیقی بخشایشی، علیرضا آستانه و بابک رشوند ارائه خواهد شد.

این نمایشگاه عصر جمعه - 16 آبان - ساعت 17 افتتاح می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن آثار تا 22 آبان همه روزه از ساعت 13 تا 20 به نشانی خیابان آیت‌الله طالقانی، خیابان شهید موسوی، باغ هنر، خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

گالری ماه

بهروز رستگار با نگاه تازه‌ای به جزییات طبیعت، عکس‌های انتزاعی خود را در گالری «ماه» به نمایش گذاشته است.

در نمایشگاه «خیال سکوت» 15 قطعه عکس در اندازه‌های 50*70 و 70*100 سانتی‌متر روی دیوار رفته است. این عکس‌ها نماها و جزییاتی از طبیعت را با نگاهی نو به تصویر کشیده‌اند.

این نمایشگاه از 9 تا 24 آبان‌ماه از ساعت 15 تا 19 در گالری ماه به نشانی خیابان آفریقا، بلوار گلستان، شماره‌ 26 میزبان علاقه‌مندان به هنر عکاسی است.

گالری حنا

مهدی نبوی از شخصیت کارتونی معروف «کایوت» برای نقاشی‌های انتقادآمیز خود نسبت به دشمنی و جنگ‌طلبی استفاده کرده است.

در نمایشگاه «خودم کردم که ...» 12 کار نقاشی و کلاژ روی بوم به‌نمایش درآمده که در هریک از آن‌ها یک سلاح به‌صورت پرینت وجود دارد.

این سلاح‌ها در دست «کایوت» شخصیت معروف کارتونی است، شخصیتی که همیشه برای رسیدن به هدف، به خودش صدمه می‌زند و نماد سیاستمدارانی است که جنگ‌طلبی آن‌ها سرانجام به زیان خودشان تمام می‌شود.

نمایشگاه «خودم کردم که ...» از دوم تا 16 آبان‌ماه از ساعت 16 تا 20 در گالری «حنا» واقع در خیابان دولت، بلوار کاوه، خیابان اخلاقی، خیابان جهان‌تاب، بیگلرپور شرقی، شماره‌ 19 میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها