اگر معیار رفاقت را تعریف و تمجید در نظر بگیریم، باید بگوییم «غلامحسین الهام» صمیمی‌ترین دوست و همکار «محمود احمدی‌نژاد» بود.
کد خبر: ۷۳۳۴۷۳
زمان استراحت ابوالمشاغل دولت نهم و دهم
او هر چند روز یک بار جمله‌ای تحسین‌آمیز در وصف رئیس دولت نهم و دهم بیان می‌کرد. این جملات گاه این‌قدر اغراق شده بود که خود احمدی نژاد هم به آن اعتقادی نداشت! مثلا آن جمله‌اش که گفت: «احمدی‌نژاد هوشمندترین و وفادارترین پیرو امام زمان(عج) بوده و نیابت او را پیروی کرده است» و...

غلامحسین الهام و همسرش (فاطمه رجبی) در تعریف و تمجید از احمدی‌نژاد رقابت تنگاتنگی داشتند. همسرش کتاب «معجزه هزاره سوم» را در وصف رئیس‌جمهور وقت نوشت و خود الهام با توصیف‌های مهربانانه‌اش به استقبال احمدی‌نژاد رفت. شاید به همین دلیل «الهام» بهترین و شیرین‌ترین پست‌هایش را در سال‌های 84 تا 92 تجربه کرد. او از سال 1384 تا 1385 رئیس دفتر رئیس‌جمهور بود و همزمان به عنوان سخنگوی دولت نهم در مقابل خبرنگاران صحبت می‌کرد. سال 85 ریاست دفتر رئیس‌جمهور را به فرد دیگری واگذار کرد و از سال 85 تا 88 هم سخنگوی دولت بود و هم وزیر دادگستری‌اش. از سال 89 تا 91 هم به عنوان مشاور حقوقی رئیس‌جمهور سنگر دولت را حفظ کرد.

ریاست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ریاست شورای اطلاع‌رسانی دولت، نماینده رئیس‌جمهور در شورای نظارت بر صدا وسیما و معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور از دیگر پست‌هایی بود که غلامحسین الهام در این مدت تجربه کرد. شغل‌ها و مسئولیت‌هایش آن قدر زیاد بود که برخی او را «ابوالمشاغل دولت» نامیدند. البته خودش اعتقاد داشت مسئولیت‌های زیادی ندارد. او در یکی از نشست‌های خبری اش درباره انتصاب خود به سمت ریاست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: «این کار جدیدی نیست بلکه کار دولت است و قرعه فال به نام وزیر دادگستری افتاده است.» شاید به سبب مشاغل زیادش بود که بعضا فرصت نمی‌کرد نشست خبری برگزار کند. با این حال در حوزه‌های دیگر همچون مساجد و همایش‌ها حضور پررنگی داشت و با سخنان تند و تیزش از خجالت مخالفان دولت در می‌آمد.

الهام این روزها همچنان دارد درباره رمز توفیق دولت‌های نهم و دهم صحبت می‌کند با این تفاوت که دیگر مسئولیت دولتی ندارد و به یکی از منتقدان جدی دولت فعلی بدل شده است. او چندی پیش توافق‌نامه ژنو را زیر سوال برد و چند روز قبل ترش هم گفت: «روش توزیع سبد کالا از سوی دولت تحقیرآمیز بود.» مرد پرکار دوره احمدی‌نژاد در حال حاضر فقط استادیار گروه جزا و جرم‌شناسی دانشکده حقوق دانشگاه تهران است. او در هیات امنای دانشگاه‌های شهید چمران و علامه طباطبایی نیز عضویت دارد.

چمدان (ضمیمه آخر هفته روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
محمود
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
۰
۰
خداوكیلی با كلمه ابوالمشاغل خیلی حال كردم
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها