نمایندگان مجلس دیروز در ادامه رسیدگی به طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، دستگاه‌های متولی اقامه شرایط امر به معروف و نهی از منکر را مشخص کردند.
کد خبر: ۷۳۲۸۹۴
تعیین تکلیف دستگاه‌های متولی امر به معروف

به گزارش ایسنا، بر این اساس وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم، ارشاد، سازمان صداوسیما، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان بسیج مستضعفان، شهرداری‌ها و دیگر نهادها و دستگاه‌های فرهنگی مکلفند شرایط اقامه امر به معروف و نهی از منکر و بالا بردن سطح آگاهی‌های عمومی در این خصوص را از طریق آموزش و اطلاع‌رسانی فراهم کنند.

واکنش پورمحمدی به خبر بازداشت یک مقام وزارت نیرو

پس از آن‌که یک نماینده مجلس از دستگیری یک مقام وزارت نیرو خبر داده بود، وزیر دادگستری در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که شنیده شده یک مدیر وزارت نیرو در پرونده موسوم به وکیل 32 میلیاردی بازداشت شده است، گفت: هر خبری که باشد از سوی مقامات قضایی در وقت خودش به اطلاع عموم خواهد رسید.

به گزارش ایسنا، پورمحمدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مهم این است که این دولت در رابطه با مبارزه با فساد از هیچ اقدامی کوتاهی نخواهد کرد.

هاشمی به چه شرطی نامزد ریاست خبرگان می‌شود؟

پایگاه اطلاع‌رسانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به نقل از یک منبع نزدیک به آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، اظهارات یک عضو مجلس خبرگان رهبری را که گفته بود «آقای هاشمی‌ رفسنجانی تمایلی به کاندیدا شدن برای ریاست مجلس خبرگان رهبری ندارد» تکذیب کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از این منبع، آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در این باره گفته است: در صورتی که بعضی افراد که آنها را برای ریاست خبرگان صالح نمی‌دانم قصد نامزد شدن داشته باشند، آمادگی خود را برای نامزدی ریاست این مجلس اعلام خواهم کرد.

در واکنش به این تکذیبیه، سیداحمد خاتمی، عضو هیات‌رئیسه مجلس خبرگان به تسنیم گفت: آنچه بنده درباره احتمال عدم‌ تمایل آیت‌الله هاشمی برای کاندیداتوری در ریاست خبرگان مطرح کردم، مستند به اظهارات خود ایشان در گفت‌وگوهای خصوصی با چند عضو برجسته خبرگان بوده است.

«هما»، نشریه اینترنتی منتشر کرد

هر چند پیش از این برخی خبرها حکایت از انحلال مجتمع رسانه‌ای «هما» (هواداران محمود احمدی‌نژاد) داشت، اما عبدالرضا داوری، رئیس شورای سیاستگذاری هما در گفت‌وگو با ایلنا با تکذیب خبر انحلال این تشکیلات، از انتشار روزنامه اینترنتی هما خبر داد.

این روزنامه دیروز با عکسی از اسفندیار رحیم‌مشایی در صفحه نخست خود منتشر شده است. یک منبع آگاه در هیات نظارت بر مطبوعات به ایرنا گفته که این روزنامه اینترنتی، مجوز ندارد.

نظر جواد لاریجانی درباره حصر موسوی و کروبی

محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق‌بشر قوه قضاییه درباره حصر میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی و فشارهای بین‌المللی راجع به این موضوع به آنا گفت: ما در ستاد حقوق بشر در درجه اول مدافع حقوق متهم هستیم و متهم هر درجه‌ای از اتهام را داشته باشد از او حمایت می‌کنیم، اما سیستم‌های قضایی و امنیتی کشور‌ها مبنای عمل آن کشور هستند.

وی در ادامه افزود: ایشان مطابق سیستم قضایی کشور، مرتکب اعمالی شده‌اند که این اعمال جرایم مهمی است که من نه اثباتا و نه نفیا در این مورد صحبت نمی‌کنم.

رئیس ستاد حقوق‌بشر اظهار کرد: سیستم امنیتی ما معتقد است که آنها جرایم سنگینی مرتکب شده‌اند و براساس اقتضائات و اختیارات قانونی که حکومت دارد، تصمیم گرفته شده که فعلا اینها را در حصر نگه دارد.

وی افزود: طبیعتا ما دوست نداریم که هیچ‌یک از شهروندان در حصر باشند، البته ابعاد این مساله نیز باید به شکل قضایی حل شود و ان‌شاءالله به سرانجام خوبی برسد.

نامه 166 نماینده به رئیس‌جمهور

166 نماینده مجلس در نامه‌ای به رئیس‌جمهور، خواهان تفویض اختیارات ویژه به استانداران در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی در استان‌های کشور شدند.

به گزارش ایرنا، همچنین در نامه دیگری 152 نفر از نمایندگان به دلیل کاهش مشکلات درمانی در مرحله جدید طرح تحول سلامت در برچیده شدن دریافت‌های زیرمیزی از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشکر کردند.

تذکر پارلمانی ایران به فرانسه

فتح‌الله حسینی، عضو هیات پارلمانی اعزامی به فرانسه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران به تشریح دیدارهای این هیات در فرانسه پرداخت و گفت: یکی از مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در این جلسه، بحث بر سر پناه دادن فرانسه به منافقین بود.

در این باره به فرانسوی‌ها تذکر دادیم که نباید از تروریست‌ها حمایت کنند و این اقدام فرانسه در پناه دادن به منافقین محکوم است و آنها باید تجدیدنظر کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها