در روزی که ریحانه جباری اعدام شد، ۲ محکوم به اعدام با رضایت اولیای دم نجات یافتند؛ تفاوت آنها با جباری آن بود که دشمنان دوست‌نمایی نداشتند که با سیاسی کردن پرونده و اتهام افکنی به خانواده مقتول،راه را برای بخشش ببندند.
کد خبر: ۷۳۲۶۰۲
ریحانه شاید الان زنده بود

به گزارش تسنیم،دختر نوزده ساله ای در حدود 7 سال پیش بنا به دلایلی دست به قتل یک مرد میانسال زد. این دلایل برای هیچکس چندان هم واضح نبود اما بررسی‌های قضایی و پلیسی در نهایت به این مسئله منجر شد که این اقدام، قتل عمد بوده است. در این میان برخی رسانه‌ها وارد میدان شدند تا بلکه از حکم قصاص در ایران که البته در بسیاری از کشورهای دیگر نیز وجود دارد، بهانه ای برای حملات رسانه ای به قوه قضاییه ساخته و دستاویزی به گروه‌های اپوزیسیون دهند که بتواند بیشتر از پیش با هماهنگی با دولت‌های غربی به سمت احکام اسلامی یورش ببرد.

شاید برخی گمان کنند عده‌ای از رسانه‌ها و هنرمندان تنها از سر خیرخواهی به ایجاد فشار رسانه ای و تبلیغی بر خانواده مقتول پرداخته باشند تا بتوانند رضایت آن‌ها را بگیرند اما می‌توان این نظریه را هم مطرح کرد که اعدام ریحانه جباری تنها خواسته تعدادی از رسانه‌های بیگانه و همچنین وابستگان به گروه‌های اپوزیسیون بود تا بلکه از این طریق بتوانند فشار بیشتری را به ایران و دستگاه قضایی وارد کنند.

نیاز اوباما به توافق با ایران

روزنامه جروزالم پست در گزارشی نوشت: دولت اوباما به شدت نیاز دارد در زمان ریاست جمهوری اش به یک موفقیت دست یابد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، روزنامه صهیونیستی جروزالم پست امروز در پایگاه اینترنتی خود در مقاله ای به قلم "آرین بن سولومون" نوشت دولت اوباما به شدت نیاز دارد در زمان ریاست جمهوری اوباما به یک موفقیت دست یابد در نتیجه اکنون زمان مناسبی برای تحت فشار گذاشتن دولت آمریکا است.

علی یونسی، مشاور روحانی در امور اقلیت های مذهبی اوایل این ماه گفت: من به مذاکرات هسته ای خیلی خوشبین نیستیم اما هر دو طرف می خواهند به نتایجی دست یابند. آمریکایی ها بیش از کشورهای دیگر می خواهند مذاکرات به نتیجه برسد . ظاهرا برخی از کشورهای دوست مانند روسیه و چین اصلا مایل نیستند مذاکرات به نتیجه برسد. اما اوباما به این دلیل مایل است به نتیجه برسد زیرا اگر نتواند به موفقیتی دست یابد، در واقع هیچ دستاوردی در دوران ریاست جمهوری خود نداشته است.

درخواست نمایندگان برای ممانعت از حضور خباز در مجلس

پنجاه نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به هیات رییسه مجلس خواستار ممانعت از حضور محمدرضا خباز معاون تقنینی معاونت پارلمانی رییس‌جمهور در مجلس شورای اسلامی شدند.

این نمایندگان علت درخواست خود از هیات رییسه را مرتبط دانستن حوادث اسیدپاشی اصفهان با موضوع امر به معروف و نهی از منکر عنوان کردند.

امیرحسین قاضی زاده یکی از نمایندگان اصولگرای مجلس نیز در این زمینه به خبرنگار ایسنا گفت: تعدادی از نمایندگان به دنبال این هستند که در قالب نامه‌ای به نماینده دولت تذکر دهند که نباید در پشت تریبون مجلس،‌ خط جریان دشمن را بیان کند.

وی اظهار کرد: با توجه به صحبت‌هایی که آقای خباز اخیرا در رابطه با موضوع امر به معروف و نهی از منکر و ارتباط آن با اسیدپاشی مطرح کرد، تعدادی از نمایندگان شاکی شده و معتقدند این جریان رسانه‌ای دشمن است.

شرط ترکیه برای جنگ با داعش

نخست وزیر ترکیه گفته شرط مشارکت نظامی این کشور در جنگ علیه داعش، "تلاش برای برقراری دموکراسی در سوریه" است.

به گزارش ایسنا احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه امروز (سه‌شنبه) در مصاحبه با بی‌بی‌سی، انتقاد کشورهای غربی از خودداری کشورش از اعزام نیرو برای جنگ با داعش را مردود دانست.

نخست وزیر ترکیه هم راستا با رییس جمهوری این کشور در متهم کردن دولت سوریه، در عین حال گفت: "ما آماده کمک به هر نیرویی و به هر ائتلافی از طریق استفاده از پایگاه‌های هوایی یا طرق دیگر هستیم اگر این درک مشترک وجود داشته باشد که هدف ما، ایجاد یک دموکراسی کثرت‌گرا در سوریه و مبارزه علیه جنایت علیه بشریت باشد، چه این جنایت توسط داعش، به عنوان یک سازمان تروریستی، صورت گرفته باشد چه رژیم سوریه مرتکب آن شده باشد. انتظار ما این است."

داوود اوغلو انتظار غرب از ترکیه برای ورود به جنگ علیه داعش را غیرقابل قبول خواند در حالیکه این کشورها خود از اعزام نیرو به جنگ پرهیز دارند. وی گفت: "اگر آنها خودشان مایل نیستند واحدهای زمینی به جنگ بفرستند، چه طور از ترکیه انتظار دارند نیروی زمینی خود را به جنگ اعزام کند در حالیکه همان خطرات در نزدیکی مرز ما وجود دارد."

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
كوروش
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
۰
۰
iبه محض ناتوانی عوامل بیگانه رو نشانه میریم بهترین راه خلاص شدن از مشكلات ولی....

فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها