رحیمیان گفت: مردم ایران در جریان‌های انقلاب اسلامی از جمله برخورد با فتنه 88 ثابت کردند که از مسلمانان زمان سیدالشهدا(ع) بهترند. دشمنان در تلاش‌اند ارزش‌ها را ضد ارزش جلوه دهند
کد خبر: ۷۳۲۵۷۰
کسانی که به منافع مالی اندیشیدند از کاروان کربلا جاماندند

به گزارش جام جم آنلاین حجت الاسلام رحیمیان در برنامه مرثیه خورشید ویژه برنامه محرم شبکه قرآن و معارف سیما که هر شب ساعت 21:30 از این شبکه بر روی آنتن رسانه ملی می‌رود گفت: دشمن و جریان‌های نفاق در حال حاضر همه تلاشش این است که ارزش‌ها را ضد ارزش و ضد ارزش‌ها را ارزش جلوه دهد، البته قرآن این‌ها را معرفی کرده و می‌فرماید: وَإِذَا قِیلَ لَهُمْ لاَ تُفْسِدُواْ فِی الأَرْضِ قَالُواْ إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ و چون به آنان گفته شود: "در زمین فساد مکنید" می‌گویند: "ما خود اصلاح‌گریم".

وی بیان داشت: در طول تاریخ جریان‌های فساد و مفسدین همواره با ادعای اصلاح طلبی در مقابل مصلحین ظاهر شدند و در این راه از ابزار مختلف به خصوص هنر استفاده می‌کردند.امروز هنری که در اختیار دنیای غرب است نمونه همین موضوع است به طوری که در این راستا از راه های مختلف سعی می کنند تا ارزش و ضد ارزش را جابه جا کند.

حجت‌الاسلام رحیمیان بیان داشت: اگر بخواهیم مسائل امروز را در رابطه با افساد و اصلاح تبیین کنیم در واقع باید بگوییم اسلام امریکایی و اسلام ناب در تضاد کامل هستند آن نیز نامش اسلام است و دم از اسلام می زند و با استفاده و بهره گیری از نام اسلام و احیانا اصلاح طلبی و احیانا نام امام و خط امام هدف پلید را پیگیری می کند.

این عالم دینی تصریح کرد: مردم زمان ما مخصوصا در ایران و در جاهای دیگری که ارتباط عمیقی با امام پیدا کرده اند کاملا با مردم زمان اباعبدالله الحسین(ع)متفاوت هستند، البته آن جریانات و دنیاطلبان هنوز وجود دارند. و مسلما دنیاطلبان نمی توانند در مسیر درست قدم بردارند، کما این که امام حسین(ع) در شب عاشورا و در مسیر کربلا در این رابطه جملات زیادی دارند.

وی تأکید کرد: کسانی که اندکی منافع مادی را به امام(ع) ترجیح دادند نتوانستند به کاروان حسین(ع) بپیوندند. اما نسان‌های نابی مانند حبیب بن مظاهر توانستند به این سرچشمه واصل شوند که در تاریخ آمده او بقچه‌ای به همراه داشت تا به حمام برود مسلم بن عوسجه او را دید و خبر داد که حسین(ع) آمده گفته شده است از همان جا حبیب بن مظاهر نه خانه رفت و نه حمام بلکه به سمت کربلا رفت.

رحیمیان اضافه کرد: باز هم در تاریخ آمده است که ترماه گفت بروم به خانواده برسم و آذوقه تهیه کنم و بعد خدمت شما خواهم آمد اما زمانی به کربلا رسید که خبر شهادت امام حسین(ع) را به او دادند. در زمان ظهور نیز همین تمایز رخ خواهد داد. و کسی مثل حبیب بن مظاهر که به روز است و به لحظه است و برای رسیدن به امام حسین(ع) لحظه ای درنگ نمی کند به آقا واصل می‌شود.

این کارشناس مذهبی گفت: در این دوران نیز موارد متعددی از حرف های امام را بعد از سی سال متوجه می شویم که چه قدر دقیق و منطبق با واقعیت بوده است. امام می فرمودند که پابرهنگان پای نظام و انقلاب ایستاده اند. آن زمان اصلا آماری از شهدا نداشتیم وقتی بعد از 10 سال 15 سال از شهدا آمار تهیه می کنیم می بینیم که 97 درصد از شهدا از طبقه سوم جامعه بوده اند و سه درصد قشر متوسط به بالا بودند.

رحیمیان افزود: امام می فرماید من به جرأت می گویم مردم ایران در عصر حاضر بهتر از مردم حجاز در زمان پیامبر اکرم(ص)و مردم عراق در عصر امیرالمؤمنین و سیدالشهدا(ع) بهترند و مردم ما این را عملا نشان دادند. از جمله در زمان انقلاب و حتی پس از آن و در مراحل مختلف سربلند بیرون آمدند.

وی اظهار داشت: دیدید که در فتنه گسترده 88 ، مردم با 9 دی چه طور جواب این ماجرا را دادند در زمان دفاع مقدس نیز 188 هزار نفر از بهترین جوان‌ها راه جبهه‌ها را پیش گرفته و به معراج شهادت رفتند و بعد از رحلت امام دشمنان می گفتند همه چیز از هم می پاشد اما دنیا دید که مردم 25 سال بعد از رحلت امام با قدرت بیشتر و بصیرت بیشتر پای انقلاب ایستادند.

رحیمیان تأکید کرد: جوان امروز و دهه چهارم از جوان نسل اول به مراتب بصیرتش نسبت به دین و انقلاب بیشتر است. البته دشمنی های امروز نیز بیشتر است اما اگر تنها به وجود ماهواره و اینترنت که در آن زمان وجود نداشتند توجه داشته باشیم متوجه خواهیم شد که جوانان ما ایستادگی و بصیرت و آگاهی بالایی دارند.

وی با بیان این مطلب که در آیات فراوان مسئله جریان‌های نفاق بیان شده است گفت: معمولا دشمنان فسادشان را در قالب اصلاح طلبی و اصلاحات بیان می کنند اصلاحات هم می دانید یک ابزاری به مثابه جنگ نرم است وقتی آن ها در جنگ های نظامی دچار هزینه‌های زیادی شدند توجه شان به سمت جنگ نرم رفت و در واقع در قالب اصلاح طلبی تلاش داشتند تا بیایند این جابه جایی ها را القا کنند و براندازی نظام را با جنگ نرم و با جایگزین کردن فرهنگ لیبرالیستی و اقتصاد پاپولیستی را پیگیری می کردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دقت کنیم که همه انبیا مصلحان واقعی بر روی زمین بودند و بزرگترین مصلح دنیا نیز امام زمان(عج) هستند. اما ائمه(ع) اصلاحشان برگشت به احیا اسلام ناب و سنت نبوی و مکتب علوی است. بنابراین ملتی که امام حسین(ع) را دارد و منطق ایشان را الگوی خود قرار داده هرگز زیر بار این ها نمی رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها