معاون درمان وزارت بهداشت گفت: مسمومیت دانش‌آموزان زاهدان به دلیل نشت احتمالی گاز آرسین در منطقه بوده است. ۱۵۰ نفر از مسموم‌شدگان از بیمارستان مرخص شدند و بیمار بدحالی نداریم.
کد خبر: ۷۳۲۵۴۳
علت مسمومیت دانش آموزان زاهدانی، گاز آرسین است

محمد آقاجانی در حاشیه جلسه امضای تفاهمنامه وزارت بهداشت و سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به مسمومیت 235 دانش آموز منطقه حاشیه نشین شهر زاهدان به دلیل تخلیه غیرمجاز باقیمانده سموم دفع آفات نباتی، در داخل کانال فاضلاب این منطقه، و متصاعد شدن گاز سمی از این کانال، در روز شنبه سوم آبان اظهار کرد: از این تعداد 150 نفر مرخص شده اند و در حال حاضر بیمار بدحال نداریم.

معاون درمان وزارت بهداشت علائم این مسمومیت در دانش آموزان را تهوع، استفراغ و تنگی نفس بیان کرد و افزود: در پی وقوع این مسمومیت، سم درمانی و اکسیژن درمانی های لازم برای بیماران در مراکز درمانی زاهدان صورت گرفت.

به گفته وی، در پی افزایش مراجعان به بیمارستان‌های استان سیستان و بلوچستان با داشتن این علائم مسئولان استان پیگیر علت آلودگی شدند که نمونه‌برداری‌هایی از محل آلودگی انجام شده و به آزمایشگاه فرستاده شده که بررسی‌ها هنوز در حال انجام است.

آقاجانی با اشاره به اعزام تیم کارشناس و مجرب به زاهدان، افزود: اقدامات لازم برای بررسی علت مسمومیت دانش آموزان و کنترل اوضاع منطقه در دست انجام است.

وی همچنین متصاعد شدن احتمالی گاز آرسین در پی شست و شوی گالن های حمل مواد نفتی را عامل مسمومیت دانش آموزان بیان کرد. ( فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها