گفت‌وگو با مردی که جوان معتاد را کشت

قتل به جای کمک

مرد شیشه‌ای که با همدستی همسرش پس از ربودن پدرزن خود، او را با ضربه‌های چاقو و سنگ از پای درآورده بود، در دادگاه کیفری استان خراسان‌ جنوبی محاکمه شد.
کد خبر: ۷۳۲۳۹۱
محاکمه قاتل شیشه‌ای به اتهام قتل پدرزن

ششم خرداد امسال مردی در تماس با پلیس شهرستان سرایان استان خراسان‌جنوبی از کشف جسد مرد پنجاه و پنج ساله‌ای در یکی از محله‌های این شهر خبرداد.

کار آگاهان جنایی با اعزام به محل حادثه، مشاهده کردند او بر اثر اصابت ضربه‌های چاقو و جسم سخت کشته شده و ساعاتی از مرگش می‌گذرد. در حالی که تحقیقات برای رازگشایی از این جنایت آغاز شده بود، خانواده‌ای با حضور در پلیس آگاهی اعلام کردند پدر خانواده گمشده و جستجویشان برای یافتن وی بی‌نتیجه مانده است.

در ادامه تحقیقات مشخص شد جسد متعلق به همان مرد گمشده است. با تائید هویت وی و آغاز تحقیقات مشخص شد مقتول آخرین بار با داماد و دخترش دیده شده است. بنابراین آنها به عنوان مظنونان پرونده با تعقیب پلیس دستگیر و با انتقال به پلیس آگاهی، بازجویی شدند.

داماد بیست و شش ساله در بازجویی‌های اولیه به ربودن و قتل پدرزنش با همدستی همسرش اعتراف کرد و با اعتراف متهمان آنها روانه زندان شدند. پرونده این زوج با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان خراسان‌جنوبی ارسال شد و آنها امروز در دادگاه محاکمه شدند.

ابتدا اولیای دم با حضور در جایگاه برای عامل جنایت، قصاص و برای متهم دیگر مجازات قانونی تقاضا کردند. سپس متهم به قتل در جایگاه قرار گرفت و در دفاع از خود گفت: در دوران عقد، همسرم تقاضای طلاق کرده بود که فقط توانستم نصف مهریه را پرداخت کنم و به دلیل نداشتن پول کافی راهی زندان شدم. مدتی بعد با رضایت همسرم آزاد شدم، اما عامل اصلی ماجرا را پدرزنم می‌دانستم. همین موضوع باعث شد از او کینه به دل بگیرم. موضوع ربودن پدر زنم را با همسرم در میان گذاشتم که او نیز با من همراه شد.

وی اضافه کرد: آن روز شیشه مصرف کرده بودم، دو چاقو از آشپزخانه برداشتم و با حضور در خانه پدرزنم ادعا کردم طلاهای همسرم به سرقت رفته است.

عامل جنایت گفت: همسرم، پدرش و من سوار خودرو و از خانه خارج شدیم. در میانه راه همسرم با پدرش مشاجره کرد و او را عامل بدبختی ‌هایمان دانست. با توقف در حومه شهر، پدرزنم ترسید و خواست فرار کند که با وی درگیر شدم و او را با چهار ضربه چاقو زخمی و همراه همسرم فرار کردیم، اما روز بعد دستگیر شدیم.

در ادامه همسر عامل جنایت در جایگاه دفاع قرار گرفت و گفت: همسرم با زور مرا با خود برد و تا آن لحظه نمی‌دانستم او قصد کشتن پدرم را دارد.

سپس وکیل تسخیری متهم به قتل با حضور در جایگاه به دفاع از او پرداخت. با پایان اظهارات متهم ادامه جلسه دادگاه به روز دیگری موکول شد. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها