با امضای تفاهم‌نامه‌ای مشترک میان ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با سایپا، اجرای مجدد طرح جایگزینی خودروهای فرسوده پس از سه سال وقفه آغاز شد.
کد خبر: ۷۳۱۸۵۸
آغاز طرح جایگزینی خودروهای فرسوده

براساس این تفاهم‌نامه، سایپا موظف شده است در مرحله نخست که از هفته آینده آغاز می‌شود 60 هزار خودروی فرسوده را نوسازی کند.

در این باره رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با بیان این‌که در طرح جدید از منابع دولتی استفاده نمی‌شود، گفت: براساس این تفاهم‌نامه، خودروساز با استفاده از منابع داخلی خود فرآیند اسقاط و جایگزینی را دنبال می‌کند.

علیرضا فیض‌بخش با اشاره به این‌که در طرح جدید جایگزینی خودروهای فرسوده 50 درصد از وجه خودرو از متقاضیان دریافت می‌شود، افزود: سایپا، خودرو را براساس قرارداد اجاره به شرط تملیک در اختیار رانندگان خودروهای فرسوده قرار می‌دهد.

وی وامی را که برای جایگزینی خودروها درنظر گرفته شده است با سود 19.5 درصد دانست و گفت: در این طرح خودروی فرسوده با قیمت 2.5 میلیون تومان که مصوب دولت است از متقاضی دریافت می‌شود و پس از مراحل اسقاط ظرف مدت یک هفته خودروی جایگزین با قیمت مصوب سایپا به متقاضیان داده خواهد شد.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با اشاره به این‌که در این طرح خودروهای تیبا، 131 و انواع وانت‌بار برای جایگزینی به متقاضیان ارائه می‌شود، اولویت واگذاری خودروهای جدید را با متقاضیانی دانست که از سال‌های گذشته ثبت‌نام کرده‌اند، اما هنوز خودروی خود را تحویل نگرفته‌اند.

فیض‌بخش با بیان این‌که تاکسی‌ها شامل این طرح نیستند، افزود: ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور برای تاکسی‌های شهرهای کوچک خودروی تیبا را پیشنهاد کرده است، اما شورای عالی ترافیک هنوز این خودرو را تائید نکرده است.

وی درباره تضمین اجرایی شدن این تفاهم‌نامه نیز گفت: پیش از این ستاد سوخت برای جایگزینی به سراغ خودروسازان می‌رفت، اما این‌بار خودروساز برای اجرای طرح پیشقدم شده و این تضمین اجرایی شدن طرح است.

وی خاطرنشان کرد: اقساط این تسهیلات حدود 340 هزار تومان در ماه است که بسته به مدل خودرو کمی تغییر خواهد کرد. (واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها