روزنامه المستقبل چاپ لبنان در پایگاه اینترنتی خود در گزارشی نوشت: ارتش عراق با کمک سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس تلاش می کند زمام امور را در دست گیرد و به ضد حمله دست بزند تا بتواند شهرها و شهرک‌های راهبردی را از چنگال داعش درآورد.
کد خبر: ۷۳۱۷۶۰
سردار سلیمانی و شکست داعش

به گزارش باشگاه خبرنگاران،در این خصوص، نیروهای عراقی و گروه های مردمی با همکاری و نظارت مستقیم قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس موفق شدند به شهر جرف الصخر واقع در جنوب بغداد حمله گسترده کنند. این حمله به بیرون کردن تقریبا کامل افراد مسلح داعش از منطقه کمک کرد.

منابع آگاه عراقی در گفت و گو با این روزنامه اعلام کردند سردار سلیمانی به طور مستقیم بر عملیات نظامی گسترده ای که "عملیات عاشورا" نامیده و توسط نیروهای عراقی انجام شده است، نظارت دارد. سلیمانی هم اکنون به همراه هادی العامری وزیر حمل و نقل سابق عراق و رهبر " گردان بدر"، ابومهدی مهندس ناظر گردان های امام علی (ع) و نیز محمد الغبان وزیر کشور عراق در منطقه عملیات حضور دارد.

حضور در انتخابات به رهبری خاتمی

یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: در چارچوب قانون اساسی و در جهت فرمایشات رهبری و زیر چتر اصلاحات و به رهبری آقای خاتمی در انتخابات حضور خواهیم داشت.

سید حسین مرعشی در گفت‌وگو با ایسنا،در پاسخ به چرایی استعفای محمدهاشمی از حزب کارگزاران گفت: من ایشان را از بعد از استعفا ندیدم. خودمان نیز از این استعفا خبر نداشتیم. ایشان در چند جلسه اخیر شورای مرکزی حاضر نمی‌شدند، به همین علت فکر می‌کردیم که شاید نمی‌خواهند عضو شورای مرکزی باشند. اما تصور استعفای ایشان را نداشتیم تا این‌که متوجه شدیم که وی از کل حزب کارگزاران استعفا داده است.

وی افزود: پیام من همیشه به اصلاح‌طلبان این بوده که اجتماعات خود را گسترش دهید. شخصی مثل آقای عارف حق دارد که مسیرش را از آقای خاتمی جدا کند و تشکلی برای خودش درست کند، اما این کار نشانه قوت نیست. البته آقای دکتر عارف تاکنون بر حضور در جمع اصلاح طلبان به رهبری آقای خاتمی جدی بوده‌اند.

مرعشی تصریح کرد: اینکه بچه‌هایی از سیاست‌های حزب مشارکت رنجیده‌اند و می‌خواهند یک حزب جدید درست کنند حق است، اما نشانه مثبتی برای تقویت جبهه اصلاحات نیست و در واقع به معنای ضعف آن است. ولی اگر احزاب اصلاح‌طلب فعلی مثل حزب کارگزاران نیروهای خودش را گسترش دهد، نیروهای جدیدی را جذب کند و ساختارش را قوی‌تر کند در جهت قوت حزب و جبهه اصلاحات قدم برداشته است. باز هم تاکید می‌کنم که باید به همدیگر نزدیک‌تر شویم.

آخرین نامه مرسی از زندان

رئیس جمهور مخلوع مصر در نامه جدید خود ضمن مخالفت با هرگونه مذاکره با دولت مصر، اعلام کرد: ما هرگز کودتای رخ داده را به رسمیت نخواهیم شناخت.

به گزارش سی ان ان عربی، «محمد مرسی» در آخرین نامه خود که آن را از پشت میله های زندان نوشته، بار دیگر بر مواضع قبلی خود تاکید کرد.

مرسی با توصیف وقایع برکناری خود از قدرت به کودتا، افزود: ما این کودتا را به رسمیت نمی شناسیم و با ادامه انقلاب خود درباره خونهای بر زمین ریخته مذاکره ای برگزار نمی کنیم.

وی همچنین افزود: من قبل از آزادی برادران بازداشتی خود، زندان را ترک نخواهم کرد. همچنین پیش از آزادی خواهران بازداشتی خود دوباره وارد منزلم نخواهم شد. خون من از خون شهیدان انقلاب مصر رنگین تر نیست.

انتقاد موسوی لاری ‌‌از دولت روحانی

وزیر کشور دولت اصلاحات گفت: متاسفانه بعضی از دولتمردان آنقدر مقهور جریانات سیاسی شدند که جرات و جسارت تصمیم‌گیری را از دست دادند و به دلیل همین موضوع، در اداره امور با مشکل روبه‌رو هستند.

روزنامه آرمان نوشت: عبدالواحد موسوی لاری عضو مجمع روحانیون مبارز و وزیر کشور دولت اصلاحات در خصوص میزان موفقیت روحانی در تحقق شعار اعتدال با بیان این‌که نمی‌توانیم به همه دولتمردان عضو دولت آقای روحانی نمره یکسانی بدهیم اظهار داشت: خود آقای روحانی کارکردی بهتر از یک مجموعه داشته است.

وزیر کشور دولت اصلاحات در ادامه انتقاد خود نسبت به کابینه تصریح کرد: بعضی‌ها نسبتا معتدل حرکت کردند، بعضی‌ها از اعتدال برداشت دیگری کردند؛ اعتدال را به معنای بده بستان گرفتند که این واژه را اینگونه معنا کردند که باید یک سهمی به این بدهند و یک سهمی به آن بدهند تا مشکلشان حل شود. در حقیقت رفتند در وادی سهم دادن و سهم گرفتن و امثال اینها. متاسفانه این معضل در سطوح مدیریت میانه و سطوح مدیریت بالای دولت دیده می‌شود.

موسوی لاری با تاکید بر این‌که این موارد یک نقص جدی در دولت تدبیر و امید است، ابراز عقیده کرد: شخص آقای روحانی باید برای این معضل راهی پیدا کند. اعتدال به معنای این نیست که دولت اختیار خودش را به دیگران واگذار کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها