بنا بر اعلام هیات اجرایی جایزه ادبی مهدی آذریزدی، نخستین دوره این جایزه ادبی در هجدم تیرماه سال آینده اهدا خواهد شد.
کد خبر: ۷۳۱۶۹۹
اهدای جایزه ادبی آذریزدی از سال 94

هیات علمی شورای کتاب کودک و هیات اجرایی جایز ادبی مهدی آذریزدی در نشستی صمیمانه، زمینه‌های اجرا و اهدای صحیح این جایزه ادبی را به بحث و بررسی گذاشتند.

در این نشست که نوش آفرین انصاری، مهدی محقق، جواد محقق، نازیلا دریایی، محمد کاظمینی، پروفسور هانس- هاینو ایورس، حافظه رییس یزدی، هوشنگ مرادی کرمانی و علی دهقانی دبیر اجرایی مراسم در آن حضور داشتند، در ابتدا به بیان قرائت بیانیه و تشکر از همکاری موسسه ریحانه الرسول و محمد کاظمینی پرداخته شده و نقطه نظرات شورای کتاب درباره روند برگزاری جایزه آذریزدی و ایجاد بستری برای بین المللی شدن این جایزه و توجه به ایجاد گستره و پیوند ادبیات کهن با ادبیات نوین در حوزه کتاب کودک عنوان شد.

همچنین هوشنگ مرادی کرمانی پیرامون معضلات ادبیات کودک و عدم استقبال کودکان و والدین از کتابهای چاپ شده در این حیطه به ایراد سخن پرداخت و در ادامه با ذکر خاطرات خود با استاد مهدی آذر یزدی، جایزه آذر یزدی در جهت اعتلای کتاب کودک و نوجوان موثر دانست.

محمد کاظمینی نیز با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آذر یزدی و انتقاد از غفلت متولیان نشر کتاب کودک در کشور، خواستار همت بیشتر و تخصصی تر در این زمینه شد.

در انتهای این نشست نیز عنوان شد نخستین جایزه ادبی آذریزدی 18 تیرماه به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان و بزرگداشت پدر ادبیات کودک و نوجوان به همت موسسه ریحانه الرسول به یک نفر از شخصیت‌های فرهنگی ادبی فعال در حوزه کودک و نوجوان اهدا می‌شود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها