دادستان کل کشور برای عاملان جنایت اسیدپاشی مجازات سنگینی را پیش بینی کرد و گفت: اگر جرم به حدی برسد که موجب ترس مردم بشود می تواند عنوان محارب بگیرد علاوه بر اینکه قصاص هم حتما انجام می شود.
کد خبر: ۷۳۱۳۵۲
اسید پاشی می تواند عنوان محارب بگیرد

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در مصاحبه با واحد مرکزی خبر با اشاره به اینکه در دادستانی کل موضوع به طور جدی دنبال می شود، افزود: امروز مسئله امنیت از مسایل مورد تاکید نظام اسلامی است و هرگز به هیچ فرد یا افرادی اجازه نمی دهیم تحت هر عنوان، با عنوان هایی به حرکت های خودسرانه دست بزنند که امنیت جامعه را مخدوش کند چرا که با اینگونه مسایل برخورد عبرت آموزی خواهیم داشت.

وی گفت: جریانات ضد انقلاب از حادثه اخیر اسیدپاشی برای فضاسازی علیه نظام استفاده می کند.

رئیسی افزود: جریانات ضدانقلاب می خواهند ناامنی را در جامعه اسلامی جلوه دهند تا نوعی نارضایتی و اخلال ایجاد کنند.

وی گفت: آنچه در رسانه ها مشاهده می شود این جریانات می خواهند این جنایت را با موضوع بسیار مهم امر به معروف و نهی از منکر ارتباط دهند.

رئیسی افزود: این جنایت هیچ ارتباطی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر ندارد و بدون تردید با عاملان آن برخورد جدی خواهد شد.

دادستان کل کشور گفت: مردم و دست اندرکاران بدانند که مسئولان مصمم هستند با عاملان این جنایات برخورد قانونی بشود.

وی افزود: بصیرت مردم به ویژه مردم شهر اصفهان مانع خواهد شد از این که ضدانقلاب و بدخواهان به اهداف پلیدشان برسند.

رئیسی گفت: تا آنجا که مقدمات کار مشخص است انگیزه عاملان این جنایت بیشتر به انگیزه های انتقام جویی شباهت دارد اما الان باز هم به صورت قاطع نمی توان به آن اشاره کرد تا ان شاء الله به اسناد قطعی دست پیدا کنیم.

ستاد ویژه، پیگیر پرونده اسید پاشی

وی افزود: برای رسیدگی این موضوع به دادستان اصفهان ابلاغ شده است سریعا با تشکیل ستادی ویژه و با استفاده از نیروهای انتظامی، امنیتی و بسیج و همچنین اطلاعاتی که مردم در منطقه دارند این کار را پیگیری کنند و در دادستانی کل و قوه قضائیه نیز رسیدگی به این پرونده به صورت علی الدوام در حال انجام است.

رئیسی گفت: افرادی که مورد سوء ظن هستند مورد تحقیق و بازجویی قرار می گیرند؛ علاوه بر کاری که در شورای تامین استان اصفهان درحال پیگیری است، این ستاد در دادستانی کل کشور نیز توسط بازپرس ویژه مشغول فعالیت است.

وی این جنایت را غیرقابل اغماض و گذشت دانست و افزود: حتی اگر از ناحیه افرادی که مورد صدمه و جراحت قرار گرفته اند رضایت حاصل شود به هیچ عنوان به عاملان این پرونده با توجه به حق حکومت و نظام و ایجاد ترسی که دردل مردم انداخته اند کوتاه نخواهیم آمد و به موجب قانون و شرع مورد مجازات شدید قرار خواهند گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها