معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری قاتل یک معتاد لامکان در تهران خبر داد.
کد خبر: ۷۲۸۷۵۰
قتل، تاوان مسخره کردن مرد معتاد بود

ساعت 13 روز 29 مرداد ماه امسال وقوع یک فقره فوت مشکوک در خیابان ابوذر، به کلانتری 112 ابوسعید اعلام شد که با حضور مأموران در محل مشخص شد جسد مردی حدودا 40 ساله که از ناحیه پشت سر دچار شکستگی شده، توسط اهالی محل کشف شده است.

با اعلام خبر کشف جسد ناشناس به قاضی کشیک دادسرای جنایی و پلیس آگاهی، قاضی سپیدنامه به همراه تیم بررسی صحنه اداره دهم، عوامل تشخیص هویت و پزشکی قانونی در محل حاضر شدند؛ در بررسی های اولیه صورت گرفته از سوی تیم پزشکی قانونی و تشخیص هویت پلیس آگاهی، علت مرگ «شکستگی جمجمه ناشی از اصابت جسم سخت و خونریزی داخلی در ناحیه سر» اعلام می شود.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «قتل عمد» و به دستور قاضی سپیدنامه، بازپرس شعبه دهم دادسرای امور جنایی، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و در شرایطی که هیچگونه مدرک شناسایی همراه مقتول کشف نشده بود، کارآگاهان با بررسی بانک اطلاعات مجرمین سابقه دار موفق به شناسایی هویت جسد شدند که برابر سوابق بدست آمده از هویت مقتول، مقتول فردی 41 ساله به‌نام «سعید» با سابقه دستگیری در سال 1371، به اتهام ایراد ضرب و جرح عمدی بود.

با شناسایی هویت مقتول، کارآگاهان به محل سکونت خانواده وی مراجعه و در تحقیقات از آنها متوجه شدند که مقتول به علت اعتیاد به مصرف مواد مخدر از سوی خانواده‌اش طرد شده و نزدیک به یک سال است که خانواده‌اش از وی هیچگونه اطلاعی ندارند.

در شرایطی که هیچگونه اطلاعات قابل بهره برداری از خانواده مقتول در اختیار کارآگاهان قرار نگرفته بود، کارآگاهان به محل کشف جسد مراجعه و در تحقیقات از اهالی محل موفق به شناسایی قهوه خانه‌ای در منطقه شدند که بنا بر اظهارات اهالی محل، به مکانی برای تردد افراد معتاد و خلافکار تبدیل شده بود. با شناسایی قهوه خانه و تحقیقات پلیسی از این محل ، مشخص شد که مقتول - در روز کشف جسد - با فرد دیگری بنام «اکبر . ش» (حدودا 50 ساله) مشاهده و با یکدیگر قهوه خانه را ترک کرده‌اند.

با توجه به احتمال ارتکاب جنایت توسط «اکبر . ش»، شناسایی مخفیگاه وی در دستور کار کارآگاهان داشت اما هیچگونه جای و مکان ثابت و مشخصی به عنوان محل سکونت وی شناسایی نشد؛ تحقیقات برای دستگیری اکبر ادامه داشت تا نهایتا کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که وی به اتهام سرقت و حمل سلاح سرد، در منطقه جنوب غرب تهران دستگیر شده و در حال حاضردر زندان بسر می برد که بلافاصله هماهنگی لازم قضایی انجام و متهم برای انجام تحقیقات در خصوص پرونده قتل «سعید . د»، در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز تحقیقات از «اکبر . ش»، وی در اظهارات اولیه عنوان داشت که مقتول را می شناخته اما او مرتکب جنایت نشده بلکه فرد دیگری بنام «جمشید» مرتکب قتل شده است؛ اکبر در خصوص ارتکاب جنایت توسط جمشید به کارآگاهان گفت:به همراه مقتول به منزل شخصی بنام «جمشید . غ» رفته بودیم تا شیشه مصرف کنیم اما چون پول مواد نداشتیم، جمشید با ما درگیر شد و هر دو نفرمان را با چوب مجروح کرد و آن زمان بود که اکبر از ناحیه سر دچار شکستگی شد.

در ادامه با توجه به اظهارات اکبر، کارآگاهان با شناسایی محل سکونت جمشید در منطقه فلاح، در 18 مهرماه وی را دستگیر کردند اما او در اظهاراتش ضمن اعتراف صریح به فروش مواد مخدر عنوان داشت که مرتکب جنایت نشده است.

با توجه به اظهارات هر دو متهم، مواجه حضوری هر دو متهم از سوی کارآگاهان انجام و نهایتا «اکبر» به ارتکاب جنایت اعتراف کرد.

وی در اعترافات خود به کارآگاهان گفت:در روز حادثه به همراه مقتول و برای مصرف شیشه به خانه جمشید رفتیم زمانیکه در داخل خانه جمشید بودیم، من قسمتی از وسایل خانه را سرقت کردم پس از مصرف شیشه، به همراه مقتول از خانه خارج شدم؛ زمانیکه موضوع سرقت را به مقتول گفتم، او شروع به مسخره کردن کرد؛ من نیز که در آن شرایط تحت تأثیر مصرف شیشه قرار داشتم، با یک چوب دستی که از کنار جوی داخل کوچه برداشته بودم، ضربه ای محکم به پشت سر مقتول زدم؛ پس از دقایقی اکبر دچار کاهش هوشیاری شد و بر روی زمین افتاد و من نیز بلافاصله از محل دور شدم.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود:با توجه به اعتراف صریح متهم، قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی صادر و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها