گالری‌ها و فرهنگسراهای تهران در پایان این هفته، با برگزاری نمایشگاه‌هایی از آثار هنرمندان هنرهای تجسمی میزبان هنردوستان هستند.
کد خبر: ۷۲۸۱۷۲
گالری‌های تهران در نخستین ماه پاییز

آثار متنوعی از هنرمندان معاصر نقاش چند نسل ایران در قالب یک نمایشگاه گروهی در گالری «شیلا» به‌ نمایش درآمده است.

علی ندایی، مسئول برگزاری نمایشگاه «نقشی بزرگ بر دیوارهای کوچک» گفت: آثاری که در این نمایشگاه روی دیوار رفته، از هنرمندانی است که بیش از 20 سال است تجربه‌ نقاشی دارند.

علاوه بر هنرمندانی که از نسل جوان‌تر هستند، آثاری از هنرمندان نسل دوم و سوم نقاشی ایران به‌نمایش گذاشته می‌شود.

نمایشگاه «نقشی بزرگ بر دیوارهای کوچک» از 18 مهر تا دوم آبان‌ماه از ساعت 16 تا 20 در گالری «شیلا» به نشانی خیابان ولیعصر، بالاتر از خیابان طالقانی، کوچه گیلان، شماره‌ 2، واحد 1 میزبان علاقه‌مندان به هنر است. گالری «شیلا» شنبه‌ها تعطیل است.

فرهنگسرای اندیشه

نمایشگاه گروهی عکس طبیعت و حیات وحش شهرستان بهبهان در فرهنگسرای اندیشه افتتاح شد.

افتتاحیه‌ این نمایشگاه گروهی که به همت انجمن بهبهانی‌های مقیم تهران و کرج برگزار می‌شود، عصر روز سه‌شنبه، 22 مهرماه با حضور نماینده‌ بهبهان در مجلس در نگارخانه فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

این نمایشگاه از 22 تا 29 مهرماه از ساعت 8 تا 19 در نگارخانه‌ فرهنگسرای اندیشه به نشانی خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان برپا است.

خانه هنرمندان ایران

مدرسه‌ی «ایده» پوسترهای اجتماعی طراحان بین‌المللی را 26 مهرماه در خانه‌ هنرمندان ایران به‌نمایش می‌گذارد.

خانه‌ هنرمندان ایران میزبان پوسترهایی خواهد شد که از سراسر جهان برای نمایش در ایران گردآوری شده‌اند.

آرش سلطانعلی، مدیر مدرسه‌ ایده گفت: پوسترهای این نمایشگاه براساس تم اجتماعی توسط علی عمرانی و بهنام رییسیان گردآوری شده‌اند و آثاری از طراحان معروفی که با موضوعات اجتماعی مانند صلح، جنگ و آفریقا کار کرده‌اند، در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهند گرفت.

نمایشگاه پوسترهای معروف جهان از 26 تا 30 مهرماه در خانه‌ی هنرمندان میزبان علاقه‌مندان است.

گالری اثر

یک هنرمند با سوژه قرار دادن «عینک» در نقاشی‌هایش، نمایشگاه متفاوتی را در گالری «اثر» برگزار کرده است.

گالری «اثر» این روزها میزبان نمایشگاهی از نقاشی‌های «مینا نوری» است. شخصیت اصلی کارهای تازه این هنرمند، عینک است که نمادی برای دعوت به درست دیدن اشیا و دنیای اطراف به‌شمار می‌رود.

چهاردهمین نمایشگاه انفرادی این هنرمند تا نهم آبان‌ماه از ساعت 16 تا 20 در نگارخانه‌ «اثر» به نشانی خیابان ایرانشهر، خیابان برفروشان، روبه‌روی خانه‌ هنرمندان، شماره‌ ١٦ میزبان علاقه‌مندان است.

گالری شماره شش

یک عکاس مجموعه‌ای از آثارش را که نگاه تازه‌ای به عکاسی خیابانی دارد، در گالری شماره شش به ‌نمایش گذاشته است.

محمدرضا میرزایی درباره‌ نمایشگاه «عکس‌های جدید» گفت: 16 عکس در این نمایشگاه روی دیوار رفته که حاصل یک‌ونیم سال عکاسی از شهرهای مختلف دنیا مانند استانبول، لس‌آنجلس و فیلادلفیاست.

نمایشگاه عکس‌های او از 18 تا 28 مهرماه از ساعت 16 تا 20 در گالری شماره شش به نشانی خیابان میرزای شیرازی، کوچه بیستم، شماره دو، طبقه همکف میزبان علاقه‌مندان به هنر عکاسی است. این گالری پنج‌شنبه‌ها تعطیل است.

گالری آتبین

یک عکاس با عکاسی از جزییات بدن حیوانات، نمایشگاه متفاوتی را از فرم و انتزاع برگزار کرده است.

محمدرضا راشد درباره‌ نمایشگاه «پاز»‌ گفت: در این نمایشگاه، 16 فریم عکس به اندازه‌ی 100*70 سانتی‌متر که با سیستم چاپ عکاسی قدیم آماده شده، به‌نمایش درآمده‌اند. این عکس‌ها جزییاتی را از بدن حیوانات مختلف از جمله حشرات و پرندگان ثبت کرده‌اند.

نمایشگاه «پاز» از 18 تا 29 مهرماه از ساعت 16 تا 21 در گالری آتبین به نشانی خیابان ولی‌عصر (عج)، جنوب چهارراه پارک‌وی، انتهای کوچه‌ تورج، کوچه‌ خاکزاد، شماره‌ 42 میزبان علاقه‌مندان به هنر عکاسی است.

فرهنگسرای شفق

یک هنرمند در تازه‌ترین نمایشگاه خود با عنوان «رقص در سکوت» خلوت و زیبایی طبیعت فصل زمستان را به نمایش می‌گذارد.

چکامه راهگانی، هنرمند نقاش، درباره هشتمین نمایشگاه انفرادی خود گفت: 30 تابلوی نقاشی در ابعاد مختلف و با تکنیک آبرنگ در نمایشگاه «رقص در سکوت» روی دیوار می‌روند.

راهگانی سابقه‌ برگزاری نمایشگاه‌های تصویرگری و نقاشی را دارد. نمایشگاه این هنرمند از 25 مهر تا اول آبان‌ماه در گالری فرهنگسرای شفق به نشانی خیابان سیدجمال الدین اسدآبادی، خیابان 21، بوستان شفق میزبان علاقه‌مندان هنر نقاشی است.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها