صرفه جویی راهکار اصلی عرضه پایدار آب

حجم بارش ها در ایران کاهش یافت

گزارش بارش ها از 11 ایستگاه باران سنجی شرکت آب منطقه ای تهران، نشان می دهد که حجم بارش های ثبت شده در این حوزه از ابتدای مهرماه 93 (سال آبی جدید) تاکنون به حدود پنج میلی متر رسیده است.
کد خبر: ۷۲۷۹۲۰
حجم بارش های تهران و البرز به 5 میلی متر رسید

به گزارش جام جم آنلاین از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، از ابتدای سال آبی جدید (مهرماه 93) تاکنون (چهارشنبه 23 مهرماه 93)، بارش های استان های تهران و البرز با افزایش درمقایسه با زمان مشابه سال آبی گذشته و با کاهش 43 درصدی درمقایسه با بارندگی 8.6 میلی متری دوره بلندمدت 46 ساله به حدود پنج میلی متر رسید.

این گزارش حاکی است که در زمان مشابه سال آبی گذشته بارشی گزارش نشده بود.

از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، آرموت طالقان با 20 میلی متر در جایگاه نخست ایستگاه های پربارش در استان تهران و البرز ثبت شده و ایستگاه های نساء کرج با 11.5 و سد لار با 9.5 میلی متر جایگاه های دوم و سوم ایستگاه های پربارش را به خود اختصاص داده اند.

همچنین میزان بارش های گزارش شده در سایر ایستگاه های باران سنجی شرکت آب منطقه ای تهران به ترتیب در سیراء کرج هشت، سد لتیان شش، بیلقان کرج 3.5، رودک جاجرود و سد امیرکبیر سه، فیروزکوه 2.5 و مطالعات تهران یک میلی متر است. در ایستگاه امور آب ورامین نیز کمتر از یک میلی متر بارش گزارش شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها