مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران گفت: در پنج ماه نخست امسال 51 مورد فوت ناشی از سلاح سرد به مراکز پزشکی قانونی این استان ارجاع شده است.
کد خبر: ۷۲۷۷۳۹
چاقو، جان 51 نفر را در تهران گرفت

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان تهران، دکتر بشیر نازپرور ضمن اعلام این خبر افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه در سال 1392 که تعداد فوت ناشی از سلاح سرد 48 مورد بوده است رشد 6.3 درصدی را نشان می دهد.

مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران گفت : از کل 51 مورد فوت ناشی از سلاح سرد در پنج ماه نخست امسال 46 نفر مرد و 5 نفر زن بوده اند.

وی افزود: آلت قتاله در بیش از یک سوم قتل های کشور چاقو می باشد با این وجود چاقو، قمه و ... به راحتی فروخته می شود و در اختیار همه قرار دارد و قانونی نیز برای منع خرید و فروش این نوع سلاح ها در کشور وجود ندارد.

مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران گفت: برخورد پلیس با حمل کنندگان سلاح سرد و همچنین اطلاع رسانی رسانه ها در خصوص خطرات حمل سلاح سرد می تواند از عوامل موثر در کاهش قتل با این نوع سلاح ها باشد.

نازپرور با اشاره به نقش نزاع های خیابانی به عنوان یکی از عوامل وقوع قتل با سلاح سرد، افزود: طبق آمار مراجع ذیصلاح اکثر قتل های به وقوع پیوسته بدون برنامه ریزی و قصد قبلی انجام شده است که درد دسترس بودن سلاح سرد عامل اصلی وقوع این قتل‌ها بوده و ضارب بدون توجه به عواقب استفاده از چاقو، در جریان درگیری، فرد مقابل را مضروب و منجر به قتل او شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها