• 71 153
  • 48

در نمایشگاه بین المللی تبریز

5 محصول جدید ایران خودرو رونمایی شد + عکس

چهارشنبه 23 مهر 1393 ساعت 11:34
گروه صنعتی ایران خودرو با همکاری خودروسازان جهان پنج محصول جدید رنو کلیو، کپچر، خودرو H30 و S30 شرکت دانگ فنگ که هر دو از موتور پژو بهره مند هستند و بنز E250 را در نمایشگاه بین المللی تبریز رونمایی کرد.

در این رویکرد جدید شرکت ایران خودرو با شرکت هایی همچون پژو، رنو، سوزوکی و شرکت های آسیایی بر مبنای استراتژی برد - برد و سرمایه گذاری مشترک همکاری می کند.

همچنین در این نمایشگاه محصولاتی مانند دنا، وانت PU1، پارس TU5 دو ایربگ و سورن S 90 به نمایش گذاشته شده است.

علاوه بر عرضه محصولات جدید در نمایشگاه تبریز، گروه صنعتی ایران خودرو به همراه شرکت های ساپکو، ایساکو، آپکو، ایران خودرو دیزل، امداد خودرو ایران آخرین دستاوردهای صنعتی خود را به نمایش گذاشته اند.

رییس کمیسیون صنایع و معادن و مجلس شورای اسلامی سه شنبه شب در آیین گشایش هجدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو تبریز و رونمایی از پنج محصول جدید ایران خودرو با بیان این که ظرفیت های زیادی برای ارتقاء صنعت خودرو کشور وجود دارد، بر برندسازی در این عرصه تاکید کرد.

رضا رحمانی گفت: تولید خودروهای داخلی که به عنوان برند در جهان مطرح شود به نوعی افتخار ایرانیان و صنعت خودروسازی کشور می شود.

وی با بیان اینکه مطرح کردن نقاط ضعف خودروهای داخلی با هدف کیفی سازی آنها صورت می گیرد و نباید خودروسازان از این موضوع ناراحت شوند، افزود: بی توجهی به کیفیت منجر به نابودی صنعت می شود و اعضای کمیسیون صنایع و معادن و مسوولان حوزه صنعت کشور به دنبال راهکاری جهت ارتقاء جایگاه صنعت خودروهای داخلی هستند.

رحمانی خودروسازی را آیینه تمام نمای صنعت کشور اعلام کرد و گفت: خودروسازی لوکوموتیو صنعت است و بسیاری از رشته های مختلف معدنی، صنعتی و دانشگاهی ارتباط تنگاتنگ و نزدیک با این صنعت دارند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که واردات خودرو زمانی که می توان خودرو با کیفیت در داخل تولید کرد توجیهی ندارد، افزود: تولید خودرو غیر کیفی به همان اندازه به ضرر خودروسازی است که واردات بی رویه می تواند به آن لطمه بزند.

رحمانی گفت: صنعت خودروسازی کشور ظرفیت و توانمندی تولید خودروهای باکیفیت بالا را دارد و در این عرصه آذربایجان شرقی به ویژه شهر تبریز به دلیل داشتن ظرفیت های عظیم علمی و صنعتی به ویژه در زمینه قطعه سازی می تواند به کمک صنعت خودروسازی کشور بیاید.

وی راه اندازی و فعالیت نخستین شهرک فناوری خودرو در تبریز، ایجاد خوشه خودروسازی در این شهر و صنایع قدیمی و تاثیرگذار در عرصه قطعه سازی را بخشی از بسترهای مناسب تبریز در عرصه خودرو سازی عنوان کرد.

رحمانی با بیان اینکه 60 صنعت وابسته به صنعت خودروسازی است، گفت: به دلیل زنجیره های عظیم این صنعت، بستر مناسبی برای اشتغالزایی می توان ایجاد کرد و از این منظر صنعت خودروسازی برای مسئولان کشور اهمیت دارد.

وی از آمادگی آذربایجان شرقی و شهر تبریز برای ایجاد پایگاه صادراتی برای خودرو سازان کشور و همچنین تامین زمین و امکانات احداث فضای تست جاده ای خبر داد.

رییس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: تبریز جایگاه ویژه ای در صنعت کشور به ویژه خودروسازی دارد و باید برای بهره گیری از توانمندی های آن برنامه ریزی مدون کرد.

میرهادی قره سید رومیانی با اشاره به تاریخچه این شهر در عرصه صنعت افزود: انقلاب اصلی در حوزه صنعت از تبریز آغاز شده است و باید در ادامه نیز از توانمندی های آن برای توسعه صنعت خودرو کشور بهره برد.

وی گفت: متاسفانه فرایند مهندسی معکوس در عرصه خودروسازی لطمات زیادی به این صنعت وارد کرده است و باید در این حوزه به حقوق مخترعان و ابداع کنندگان توجه بیشتری داشت.

هجدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو تبریز از 22 تا 25 ماه جاری از ساعت 15 تا 21 آماده بازدید علاقمندان و کارشناسان است.

نمایشگاه ایران خودرو نیز در فضایی بیش از دو هزار متر در سالن امیر کبیر با هدف مشتری گرایی و رقابت پذیری حضوری فعال دارد.(ایرنا)

به اشتراک گذاری
کد خبر : 1682317729231430646
لینک کوتاه :

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
تصویر امنیتی:

نظرات شما ( 48 نظر )

درباره خودرو دنا كه یك خودرو ملی است نسبت به سپهر جلو طراحی را اگر تغیر داده شود بهتر از خودروهای خارجی بدون قطعه است
عالی ماشین های ایران خودرو
خجالت بكشید از تولید این همه ...........
همچون ایستادن ژست گرفتن با ماشینا انگار خودشون طراحی و تولید كردن واقعا باعث تاسفه هیوندا و كیا با ما شروع كردن. انصافا بگید كدوم خودرو توسط خود ایرانی ها طراحی و ساخته شده اون پیكان هم از تالبوت انگلیس بوده در حالی كه ما هم استعدادشو داریم و هم توانایی تولیدشو فقط مشكلمون اینه كه كمی ...... بماند
ایا ایران خودرو به فكر خدمات پس از فروش و پشتیبانی و تعمیرو تعویض قطعات اینهمه محصول متنوع چینی هست كه براحتی مجوز ورود انها را به شركتهای اقماری خود میده .چه تضمینی هست این خودروها دست كم 10 سال خدمات داشته باشند و چه تضمینی هست قطعات اینها در كشور تولید بشه وپایدار بمونه از كجا معلوم شركت ور شكست نشه با تولیدات بروز دیگر انوقت تكلیف خریدران قبلی چی میشه ان هم بخاطر سود یه عده سرمایه دار ایا به فكر حیثیت ایران خورد هستید به فكر جیب مردم و كیفیت خودروها و امنیت جانی مردم هستید اگر بودید اجازه ورود این همه خورد اشغال چینی را نمی دادید بجای این كارها با شركت های برتر دنیا با محصولات برند انها مثل سوزوكی بنز رنو تویوتا هیوندا و امثال اینها قرار دادی در قالب شریك تجاری ببندند و كارخانجات رو نوسازی كنند و خدمات هم بتونند بدند و قطعات انها را هم با ضمانت تولید كنند
با‌سالام‌جهت‌کیفیت‌بهتر‌تولیدات‌به‌ان‌آقایان‌که‌لوازم‌راجهت‌منافع‌خودشان‌تاییدمیکنند‌یک‌گوشه‌چشمیبندازید‌‌‌‌‌‌‌ متشکرم
405روخوب بود که خط تولیدش رامتوقف کردند چون ماشین اشغالی هستش
محصولات ایرانخودرو همه اشغال هستند ....
لطفن پژو 405رامتوقف نکنید چون ماشین خوبی است
همه ی این ماشین ها خوبن اما بعد از چند سال در شرکت های ایرانی بد ترین ماشین های جهان می شوند مثل این ماشین هایی که استفاده میکنیم
بعد رونمایی ده سال طول میكشد بیاد بازار كه از رده خارج شدن در دنیا بعد میاد بازار ایران
نمای ظاهری دارن,ولی فنی پراید ۷۵ كره ای خیلی بهتر از این ماشین هاست...سعید نیك
اون بنز ورنو رو حیف نیست میون اشغالهای چینی گذاشتین
وانت های جدید ایران خودرو خیلی خوبه
بیاییدو تولید را به چینی ها بسپارید ونام ایران خودرو رابه چیینی خودرو تبدیل نمایید شما كالسكه تولید كنید یا شتر وارد كنید انصافا نه بنزین یورو4 میخاد و امار تلفات جاده ای هم نداریم و برای بقیه كشور ها الگو شویم