بارگاه منور امام رضا(ع) در سالروز عید غدیر روزی که دین در آن به اکمال رسید میزبان انبوه عاشقان مسرور امامت و ولایت است.
کد خبر: ۷۲۷۰۶۳
حرم مطهر امام رضا(ع) در روز عید غدیر میزبان انبوه عاشقان ولایت

به گزارش ایرنا، به همین مناسبت تمامی صحن ها و رواق های حرم مطهر امام رضا(ع) شاهد حضور هزاران زائر و مجاوری است که در سالروز ابلاغ ولایت علی(ع) از زبان مبارک آخرین رسول خدا حضرت محمد مصطفی(ص) از اقصی نقاط کشور برای عرض تبریک به این مکان قدسی مشرف شده اند.

دیشب نیز آستان مصفای رضوی چراغانی شده و در میان بوی عود، عنبر و گلاب پذیرای زائران و مجاوران مسرور از عید غدیر بود.

به یمن این روز فرخنده و مبارک و در دهه امامت و ولایت همه به میهمانی فرزند امامت، حضرت رضا(ع) در مشهد شتافتند تا این مناسبت فرخنده را به فرزند ایشان تبریک گویند.

طی دیشب و صبح امروز حضور پرشور زائران و مجاوران در صحن و سرای نورانی حرم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به اوج رسیده و عاشقان ولایت و امامت سر تعظیم در مقابل فرزند بزرگوار امیر مومنان علی(ع) فرود آورده بودند و بیعت خود را با امامت و ولایت بر زبان جاری می سازند.

مسابقات فرهنگی، محفل انس با قرآن کریم، قرائت دعای ندبه، مدیحه سرایی ذاکران و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، مجالس وعظ و سخنرانی، پخش شربت و شیرینی و عبادت و زیارت از ویژه برنامه های متولیان فرهنگی در حرم مطهر رضوی برای زائران و مجاوران بارگاه قدسی در عید غدیر است.

به همین مناسبت مردم مشهد نیز از روزهای گذشته با برنامه های ویژه در منازل یا در قالب تشکل های مردمی، هیات های مذهبی، تکیه ها، حسینیه ها، کانون های فرهنگی هنری مساجد و بقاع متبرکه جشن بزرگ غدیر را در شهر امام مهربانی ها برپا کرده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها