مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان خبر داد:

کلنگ‌زنی بزرگترین نیروگاه بادی کشور

عضو هیات رییسه انجمن علمی انرژی بادی ایران گفت: بزرگترین و نخستین نیروگاه مگاواتی فتوولتائیک ایران و خاورمیانه با قدرت 20 مگاوات به زودی در هشت کیلومتری جاده گوربند زاهدان احداث می شود.
کد خبر: ۷۲۶۶۵۲
احداث بزرگترین نیروگاه خورشیدی ایران و خاورمیانه در زاهدان

غلامرضا سرگلزایی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه این نیروگاه به همت بانک صنعت معدن و حمایت های استاندار سیستان و بلوچستان و مدیران ارشد برق منطقه ای استان احداث می شود، افزود: در این نیروگاه از فناوری و سامانه های بسیار پیشرفته اروپایی استفاده می شود.

وی مشخصات فنی نیروگاه 20 مگاواتی خورشیدی زاهدان را پس از بررسی های انجام گرفته نظیر مطالعات جامع تابش سولار در اقلیم منطقه زاهدان، ماژول و اینورتر مناسب انتخاب شده و با استفاده از نرم افزارهای خاص valentine ، بکارگیری حداقل 40 دستگاه اینورتر 500 کیلوواتی، پنلهای 245 واتی به مجموع 81,630 پانل به ابعاد 1. 615×983 سانتی متر به صورت عمودی دو ردیفه با فاصله ردیفهای 23/5 متر ذکر کرد.

مجری طرح نیروگاههای بادی خورشیدی سیستان و بلوچستان اقدامات انجام شده برای ساخت این نیروگاه را تاکنون، دریافت مجوز امکان سنجی از وزارت نیرو، دریافت مجوز زیست محیطی، جانمایی و مراحل تکمیلی دریافت حداقل50 هکتار زمین سایت، اقدام برای دریافت مجوز اتصال به شبکه برق استان، تهیه مستندات فنی اقتصادی، تامین منابع مالی تهیه تجهیزات و برنامه زمانبندی اجرای عملیات طرح بیان کرد.

سرگلزایی گفت: با برنامه ریزی های انجام شده مرحله نخست این طرح در مدت یک سال بعد از آغاز و مرحله دوم طرح در دو سال به بهره برداری خواهد رسید.

عضو هیات رییسه انجمن علمی انرژی بادی ایران خاطر نشان کرد: عدم ایجاد آلایندگی صوتی، نیاز نداشتن به شبکه برق سراسری، عدم نیاز به آب برای تولید برق، صرفه جویی در هزینه های انرژی و عمر زیاد و نیاز کم به تعمیر و نگهداری را از مهمترین مزایای سیستم های برق خورشیدی بیان کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها