برای مقابله با بحران آب اجرا می‌شود

گزینه توزیع آب بسته‌بندی روی میز

مشاور وزیر نیرو گفت: اجرای طرح تنوع تولید محصول آب و تفکیک آب شرب از آب بهداشتی به‌ طور جدی در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد.
کد خبر: ۷۲۵۵۹۷
گزینه توزیع آب بسته‌بندی روی میز

حمیدرضا جانباز با اشاره به تاکید وزیر نیرو بر لزوم اجرایی شدن طرح تفکیک آب شرب در کشور گفت: هم‌ اکنون چند شهر به‌ صورت پایلوت برای انجام این طرح در نظر گرفته شده و حتی در بافت مرکزی شهر مشهد و اطراف حرم مطهر امام رضا (ع) و شهر قم نیز به اجرا درآمده است.

مشاور وزیر نیرو اظهارداشت: در نظر داریم ابتدا در شهرهایی که با تنش آبی مواجه هستند، مجوز اجرا را بگیریم و آب مورد نیاز این مناطق را از دو سامانه مجزا تامین کنیم.

وی افزود: در تمام استان‌ها شهرهایی برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده و در صورت اجرا و حصول نتیجه مناسب از طرح‌های پایلوت، این طرح به‌ تدریج در تمامی شهرهای کشور اجرایی خواهد شد.

جانباز با اشاره به اولویت‌های پیاده‌سازی طرح، افزود: با اجرای این طرح، آب با کیفیت بهداشتی از طریق شبکه‌ های توزیع و آب شرب از سامانه‌ های دیگری همچون آب بسته‌ بندی، ایستگاه‌ های برداشت آب و یا استفاده از بخش خصوصی برای توزیع در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

این مقام مسئول در آبفای کشور با اشاره به امکان اجرای طرح در کلانشهرها گفت: اگر وضعیت کم‌آبی در کلانشهرها به روال سال‌ جاری باشد، این طرح در کلانشهرهایی همچون تهران نیز بزودی اجرا می‌شود. برای نمونه شرق تهران هم‌ اکنون با بحران جدی آب رو‌برو است و این طرح می‌تواند راهگشا باشد.

وی افزود: در زمان حاضر تعرفه و قیمتی برای این نوع از خدمات در نظر گرفته نشده است، اما به‌ طور قطع تصمیم دولت به‌ گونه‌ای خواهد بود که مشترکانی که از آب بهداشتی در شبکه استفاده می‌کنند، آب شرب با قیمت مناسب در اختیار آنان قرار گیرد.

جانباز درباره استانداردهای آب بهداشتی گفت: کارگروه مشترکی با وزارت بهداشت و سازمان حفاظت محیط زیست تشکیل شده تا استانداردهای آب بهداشتی را تعریف کند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مهسا
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
۰
۰
وای خدای من بدبخت شدیم برای ابم باید پول بدیم وای خدای من

نیازمندی ها