عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس در باره بخشنامه کسر حق بیمه از اضافه کاری کارمندان دولت، گفت که این بخشنامه با عنوان شفاف سازی توسط دولت صادر شده است در حالیکه تنها مجلس می تواند برای رفع ابهام، استفساریه ارایه دهد که این اقدام انجام خواهد شد.
کد خبر: ۷۲۵۳۴۲

مجلس ابهامات اضافه کاری کارمندان دولت را رفع می کند

محمد اسماعیل سعیدی در گفت وگو با ایرنا، با اشاره به جلسه امروز (سه شنبه) این کمیسیون افزود: جلسه امروز تنها به بررسی کسر حق بیمه از اضافه کاری حقوق کارمندان دولت پرداخت که با حضور عسگری آزاد جانشین معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور برگزار شد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: چندی پیش از سوی معاونت نظارت راهبردی رئیس جمهور بخشنامه ای صادر شد که به موجب آن کسر حق بیمه از فوق العاده اضافه کار کارمندان مشترک صندوق تامین اجتماعی شاغل در دستگاه های مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری مجاز نبود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: در این جلسه توضیحاتی در مورد علت این اقدام از سوی عسگری آزاد ارایه شد و نمایندگان موافق و مخالف به ایراد نظرات خود پرداختند.

وی یادآور شد که در بررسی های انجام شده بیان شد که دولت با عنوان شفاف سازی قانون اقدام این بخشنامه را صادر کرده در حالی که بر اساس قانون تنها مجلس می تواند برای رفع ابهام، استفساریه ای به مجلس ارایه دهد.

سعیدی افزود: با توجه به ضرورت رفع ابهام، قرار شد طرح استفساریه ای پیرامون رفع ابهام از موضوع کسر حق بیمه از اضافه کاری حقوق کارمندان دولت از سوی کمیسیون اجتماعی به مجلس ارایه تا این مهم نیز تعیین تکلیف شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: بر این اساس طرح استفساریه کسر حق بیمه از اضافه کاری حقوق کارمندان دولت در کمیسیون اجتماعی به امضای بیش از 10 نفر از نمایندگان رسید.

بخشنامه 5271/93/200 جانشین توسعه مدیریت و سرمایه انسانی معاونت نظارت و راهبردی رییس جمهوری ابلاع شده در 17تیرماه که از شهریورماه اجرا شده است به علت حذف اضافه کاری از کسورات ایام بازنشستگی کارمندان دولت تحت پوشش صندوق تامین اجتماعی سبب کاهش 30 تا 50 درصدی حقوق آنان می شود که سال ها این کسورات را پرداخته اند، زیرا حقوق بازنشستگی در این صندوق براساس پرداختی های دوسال آخر محاسبه می شود.

 

برای مشاهده سوابق بیمه با موبایل کلیک کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها