محققان یک شرکت دانش بنیان مستقر در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان موفق به تولید نوشیدنی قهوه حاوی پودر گز و مغز پسته شدند.
کد خبر: ۷۲۵۲۷۶
«کافی گز»، نوشیدنی ایرانی

طاهری، عضو هیات مدیره شرکت دانش بنیان تولید کننده این نوشیدنی جدید گفت: کافی گز با تلفیق سنت و صنعت ایرانی به عنوان یک نوشیدنی جدید ابداع شده که در ترکیب آن از قهوه، پودر گز، 15 درصد مغز پسته، هل و زنجبیل استفاده شده است.

این نوشیدنی که طعمی مطبوع و کاملا متفاوت با کافی میکس معمولی دارد به دلیل استفاده از پودر مغز پسته، زنجبیل و هل، ارزش غذایی بیشتر و خواص سودمندی برای سلامت دارد و از ظاهر شکیل و کف پایدار برخوردار است.

وی با اشاره به ابداع فناوری پودر کردن گز در مسیر تولید این محصول، افزود: پودر نوشیدنی کافی گز در سه طعم کاکائویی، کلاسیک و کارامل عرضه شده و به صورت‌های مختلف از قبیل کافی گز گلاسه، میلک شیک و کافی گز لاته قابل سرو است.

طاهری با اشاره به تجاری‌سازی این دستاورد فناوری با همکاری یکی از واحدهای تولید گز اصفهان، گفت: از دیگر دستاوردهای این واحد تحقیقاتی فناوری تولید پودر شیرین کننده بدون قند از گیاه استویاست.

وی افزود: پودر شیرین کننده با استویا مخلوطی از ایزومالت، استویوسید (شیرین کننده استویا) و طعم دهنده وانیل است. این پودر کاملا طبیعی، بدون قند و بدون کالری است و می‌تواند جایگزین مناسبی برای شکر روزانه باشد.

طاهری گفت: گیاه استویا بومی کشورهای پاراگوئه و برزیل است و ظاهرا از هزار و 500 سال پیش مورد استفاده بوده است. برگ‌های خام استویا و پودر گیاهی سبز رنگ آن 10 تا 15 برابر شیرین تر از شکر بوده، پایداری حرارتی بالایی داشته و غیر قابل تخمیر و محافظت کننده دندان از پوسیدگی است. همچنین برخلاف شکر باعث افزایش ناگهانی قند خون نمی‌شود لذا در افراد مبتلا به دیابت و کسانی که از رژیم‌های غذایی کم انرژی استفاده می‌کنند، مناسب است.

وی افزود: پودر شیرین کننده با استویا می‌تواند برای شیرین کردن انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد استفاده شده و جایگزین شکر در فرمولاسیون انواع شیرینی، کیک و بیسکوییت، مربا، ژله و دسرها باشد.

طاهری کمبود نقدینگی و مشکلات جذب سرمایه را از مهمترین موانع توسعه و تجاری‌سازی محصولات فناوری غذایی در کشور عنوان و ابراز امیدواری کرد با سرمایه‌گذاری مناسب بخش خصوصی و حمایت دولت، زمینه توسعه بیش از پیش فناوری‌های غذایی در کشور فراهم شود. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها