صاحب یک مزرعه پرورش شترمرغ در شهرستان ازنا متوجه تلف‌شدن تعدادی از شترمرغ‎های نابالغ خود می‎شود که بررسی‎ها نشان می‎داد شترمرغ‎ها بر اثر حمله یک حیوان‌وحشی خفه شده‎اند.
کد خبر: ۷۲۴۹۳۶
حمله مرگبار گربه‌ وحشی به شترمرغ‌ها +عکس

پس از چند روز تعداد شترمرغ‎های تلف شده به 10 عدد افزایش یافت و کارگران مزرعه متوجه ورود شبانه نوعی گربه‌ بزرگ جثه به داخل محوطه نگهداری شترمرغ‎های نابالغ شدند.

پس از افزایش تلفات، صاحب مزرعه اداره محیط زیست شهرستان ازنا را در جریان ‎گذاشت تا نسبت به حل این معضل چاره اندیشی کند.

منصور درویشی، رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان ازنا در این باره گفت: پس از اطلاع از حوادث رخ داده به مدت دو شب در مزرعه شترمرغ کمین کردیم تا اینکه شب دوم با کمک نور چراغ قوه متوجه یک گربه شدیم که وارد محوطه نگهداری شترمرغ‎های نابالغ شد اما موفق به زنده گیری حیوان نشدیم.

وی افزود: صاحب مزرعه یک تله زنده‌گیری تعبیه کرده بود و لاشه یکی از شترمرغ‎ها را درون تله قرار داد تا گربه را به دام بیاندازد.

درویشی ادامه داد: دو روز بعد صاحب مزرعه با اداره محیط زیست تماس گرفته و اعلام کرد گربه جنگلی شب گذشته وارد مزرعه شده و درون قفس گرفتار شده است.

رئیس اداره محیط زیست ازنا گفت: وقتی به محل مراجعه کردیم مشاهده شد که صاحب مزرعه هیچ آسیبی به گربه جنگلی وارد نکرده و حیوان را در سلامت کامل به ما تحویل داد.

وی اضافه کرد: گربه جنگلی به دام افتاده که بسیار سرحال و البته پرخاشگر بود پس از تحویل به اداره محیط‌زیست و اطمینان کارشناسان از سلامت کامل به زیستگاه طبیعی خود در پناهگاه حیات‌وحش ازنا منتقل شده و در طبیعت رهاسازی شد.

درویشی تصریح کرد: در حال حاضر قیمت هر عدد شترمرغ نابالغ بر اساس وزن حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان است که تلف شدن ۱۰ عدد شترمرغ خسارت بزرگی برای یک واحد تولیدی صنعتی به شمار می‎رود.

رئیس اداره محیط زیست ازنا افزود: صاحبان این مزرعه درحالی که می‎توانستند به راحتی گربه جنگلی را در همان روزهای نخست یا پس از بدام افتادن از بین ببرند روزها صبر کرده و ترجیح دادند موضوع را با اداره محیط‌زیست در میان بگذارند و با وجود تلف شدن ۱۰ عدد از شترمرغ‎ها از آسیب‌رساندن به این گونه با ارزش خودداری کردند.

وی گفت: البته در این زمینه پرونده‎ای تشکیل شده تا خسارت وارده به صاحبان مزرعه برآورد شده و به آنان پرداخت شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها