«عبدالله ناصری طاهری» عضو بنیاد باران و از نیروهای نزدیک به سید محمد خاتمی در گفت‌وگو با نامه نیوز در باره پیروزی احمدی نژاد در انتخابات 84 گفت: هیچ کس فکرش را نمی‌کرد که رای‌ها به سمت احمدی نژاد بچرخد. به یاد دارم همین که نتایج انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد من به برخی از دوستان آقای هاشمی زنگ زدم و فضا را برایشان تشریح کردم و گفتم خیلی از دوستان سیاسی معتقد بودند بهتر است آقای هاشمی به نفع کروبی انصراف دهد تا رقابت در دور دوم معنا پیدا کند. تحلیل این بود که هاشمی رفسنجانی با هر فردی در دور دوم رقابت کند بازنده انتخابات خواهد بود. هاشمی روزهای اول باور نداشتند. اما حرف‌های احمدی نژاد رای مردم را به خود جلب کرد و واقعا هم احمدی نژاد پیروز واقعی دور دوم انتخابات 80 بود.
کد خبر: ۷۲۴۸۳۹
احمدی نژاد پیروز واقعی انتخابات بود

وی افزود:ما اصلا تصور نمی‌کردیم که احمدی نژاد به چنین جایگاهی برسد و فکر هم نمی‌کردیم به این زودی افول کند. احمدی نژاد به علت اینکه در ریاست جمهوری فضای تازه‌ای را دید و با استقبال عمومی همراه شد، سر برخی از منافعش با هم فکران و دوستانش درگیر شد و همین باعث نزول زودرس او شد.

ناصری در باره حمایت اصلاح طلبان از نامزدی هاشمی رفسنجانی در انتخابات 92 گفت: هاشمی رفسنجانی بسیاری از واقعیت‌های جامعه را باور کرد. ما در ابتدا اعتقاد داشتیم که خاتمی بهترین نامزد موجود است اما خاتمی جمع بندی خودش را داشت و اعتقاد داشت باید به سمت کسی برویم که بتواند رای بخشی از اصول گراها را به خود اختصاص دهد و این فرد کسی نبود جز هاشمی رفسنجانی.

نشریه اصلاح‌طلب "روحانی" را دروغگو معرفی کرد!

رسانه های اصلاح طلب که از مواضع اصولی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در سفر به نیویورک ناراضی هستند، در جدیدترین هجمه علیه رئیس جمهور وی را دروغگو خواندند!

به گزارش مشرق، حسن روحانی در جریان سفر به نیویورک و در پاسخ به پرسش کریستین امانپور، مجری شبکه تلویزیونی CNN در خصوص بازداشت روزنامه‌نگاران در ایران گفت: «فکر نمی‌کنم فردی به خاطر روزنامه‌نگاری، یا به خاطر فعالیت رسانه‌ای دستگیر شده باشد» این اظهارات رئیس جمهور بهانه ای شد تا حملات سنگینی از سوی حامیان اصلاحات متوجه رئیس جمهور شود.

نشریه صدا از گروه مجلات هم‌میهن به سردبیری قوچانی در صفحه 112 در بخش « شبکه هم‌میهن» با درج عبارت های توهین آمیز به شخصیت رئیس جمهورمحترم هجمه وارد کرده و ایشان را «دروغگو» خوانده است، بخشی از این نظرات که نشریه صدا، ارگان غیر رسمی حزب کارگزاران چاپ کرده است را از نظر می گذرانید:

عباس لعل‌بر : واقعا برای روحانی متاسفم...دروغ دروغه چه احمدی نژاد بگه چه روحانی....یکی به من پاسخ دهد خط اعتدال آقای روحانی از کجا می گذرد؟ از دروغ گویی و فریب؟

محمد جواد خواجه یزدی : فکرمی کنم بعد از احمدی نژاد دروغ گفتن دولتمردان مخصوصا وقتی خارج از کشور میرن عادی شده و فکر می کنن کسی متوجه نمی شه!

تفاوت طالبان با داعش چیست؟

سایت مشرق در گزارشی به بررسی تفاوت طالبان با داعش پرداخت و نوشت:برخلاف طالبان در افغانستان، داعش یک جنبش قومی ساکن نیست که در آرمان‌ها و نارضایتی‌های بخشی از مردم محلی ریشه داشته باشد. داعش جنبشی تروریستی است که مرزهای ملی را درنوردیده است و خود را در هر جایی که بتواند جای پایی داشته باشد، جا می کند.

این موضوع داعش را بسیار متفاوت از طالبان کرده است. طالبان یک جنبش بومی افغانی است، مبارزان آن افغان و اغلب پشتو هستند و اهداف آن در به دست گرفتن حکومت افغانستان متمرکز شده است. این موضوع در قبال دیگر گروه‌های تروریستی در شمال آفریقا و یمن نیز صدق می کند.

اعلام خلافت اسلامی از تفاوت‌های اساسی داعش با جنگجویان طالبان و القاعده است. طالبان تلاش داشت افغانستان را کشور اسلامی نماید، مدعای آنان برای اجرای احکام شریعت در کشور تحت سلطه‌شان بود کاری با کشورهای دیگر نداشتند. القاعده نیز چنین بود. ولی نیروهای داعش گستره خلافت اسلامی خود را سرزمین‌هایی اعلام کردند که از شام تا عراق و دیگر مناطق خاورمیانه و آسیای میانه را در بر می‌گیرد.

از نظر عقیدتی، نظرات و افکار طالبان و داعش با هم برابر و یکسان نیست که طالبان بتواند با این گروه بیعت کند. موافقت طالبان با داعش یعنی بیعت کردن با آنان و پذیرفتن خلافت و رهبری آنان در حالی که رهبران و بزرگان طالبان، ابوبکر البغدادی را یک بیعت شکن می‌دانند.

نیاز ضروری برای روابط ایران و آمریکا

هفته نامه انگلیسی اکونومیست در تفسیری نوشت: می توان تنها با اندکی شهامت و جسارت به دشمنی 35 ساله آمریکا و ایران خاتمه داد و سپس گامی بزرگ برای حل سایر مناقشات و ستیزه های بزرگ در خاورمیانه برداشت.

به گزارش ایرنا این هفته نامه انگلیسی افزود: هم اینک فرصتی تاریخی برای تعامل میان این دو کشور فراهم آمده است که یکی ظهور دشمنی است مشترک به نام داعش درمنطقه و دیگری مذاکرات هسته ای ایران که باید تا 24 نوامبر(3 آذر) به نتیجه برسد.

حسن روحانی رییس جمهوری ایران هفته گذشته در نیویورک خوش بینانه از روند پیشرفت گفت و گوهای هسته ای صحبت کرد و گفت که 'فقط یک گام بزرگ دیگر مانده است'. این سخن را'سرگئی لاوروف'وزیرخارجه روسیه نیز بیان و اشاره کرده بود که 95درصد توافق حاصل شده است.

روحانی بارها به این نکته اشاره کرده است که اگر توافق هسته ای حاصل آید؛ بی تردید شرایط حاکم میان آمریکا و ایران هم کاملا متفاوت خواهد شد و زمینه های بالقوه بسیاری برای همکاری میان دو کشور در آینده به وجود خواهد آمد.

سخن روحانی حامل این پیام بود که تحریم ها را بردارید،همه اتفاق های خوب از آن سرچشمه خواهد گرفت و اینکه ما فقط دو ماه با ربودن این شانس فاصله داریم.این گفته صحت دارد.

کیفیت روابط دو کشور آمریکا و ایران امسال در مقایسه با یک سال قبل تفاوتی ماهوی داشته است. پس از سالیان متمادی امروز تماس هایی در سطوح عالی میان دو کشور برقرار و این نشست ها تکرار می شود و ظاهرا ادامه هم خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها