کلاهبرداری از متقاضیان ادامه تحصیل در خارج

آقای مدیر دستگیر شد

دو جهانگرد قلابی که با همدستی یک راننده به بهانه عوض کردن ارزهای خارجی از دو زن مسافر کلاهبرداری کرده بودند، تحت تعقیب پلیس تهران قرار گرفتند.
کد خبر: ۷۲۴۷۱۲
کلاهبرداری جهانگردهای قلابی از زنان

به گزارش جام‌جم، چند روز پیش زن جوانی با حضور در شعبه 2 بازپرسی دادسرای ناحیه 5 از کلاهبرداری سه مرد به بهانه فروش اسکناس‌های بی‌ارزش شکایت کرد.

زن جوان گفت: در میدان آزادی سوار یک خودروی پراید عبوری که یک زن جوان در صندلی جلو و دو مرد دیگر در صندلی عقب نشسته بودند، شدم تا به خانه بازگردم.

هنوز مسافتی را طی نکرده بودم که راننده با دو مرد مسافر به زبان ترکی استانبولی شروع به حرف زدن کرد و مرد راننده عنوان کرد این دو مسافر جهانگرد بوده و برای سفر چند هفته‌ای به ایران آمده‌اند. در ادامه گفت‌وگوی آنها راننده به من و دیگر زن مسافر گفت این دو نفر نیاز به پول ایرانی دارند و حاضرند برای پول ایرانی دلار و یورو بپردازند.

طمع و اعتماد

شاکی اضافه کرد: راننده گفت، اگر تمایل دارید می‌توانید پول‌هایتان را با اسکناس‌های آنها عوض کنید. چون با فروش این ارزها می‌توانید سود ببرید. با اصرار راننده ابتدا زن جوانی که سرنشین خودرو بود به راننده و دو مرد جهانگرد اعتماد کرد و یک میلیون و 500 هزار تومان پولی را که همراه داشت به دو مسافر داد و به جای آن اسکناس‌های خارجی گرفت و من نیز وسوسه شدم پول‌هایم را با ارز خارجی دو مسافر عوض کنم.

زن مالباخته افزود: ابتدا یک میلیون و دویست هزار تومان پولی را که داشتم به دو مرد مسافر داده و در قبال آن ارزهای خارجی دریافت کردم. دقایقی بعد راننده به زبان ترکی با دو جهانگرد حرف زد و این بار اعلام کرد آنها قصد خرید طلای ایرانی برای همسرانشان دارند و حاضرند پول خوبی برای طلا پرداخت کنند.

اسکناس‌های بی ارزش

زن مسافر طلا نداشت، اما من بار دیگر در دام وسوسه گرفتار شده و طلاهایم را که ارزش هشت میلیون تومانی داشت به دو مسافر تحویل داده و در قبال آن ارز‌های خارجی را که به گفته راننده دو برابر پول طلاها بود، دریافت کردم.

شاکی ادامه داد: با توقف خودرو در غرب تهران همراه زن جوان از خودرو پیاده شدیم و مرد راننده همراه دو مرد جهانگرد محل را ترک کرد و ما نیز تصمیم گرفتیم ارز‌ها را بفروشیم، اما وقتی وارد یک صرافی شدیم مرد صراف عنوان کرد، بخشی از ارزها اسکناس‌های کم‌ارزش است که از چرخه اقتصادی خارج شده و بقیه نیز جعلی است.

وی تصریح کرد: در ادامه به چند صرافی دیگر رفتیم که آنها نیز گفته‌های همان صراف را تکرار کردند و متوجه شدیم هر دو در دام مرد راننده و دو مسافری که خود را خارجی معرفی می‌کردند، گرفتار شده‌ایم.

در پی این شکایت و دستور قضایی، پرونده برای شناسایی و دستگیری متهمان در دستور کار ماموران قرار گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها