فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: ماموران پلیس آگاهی گرمسار استان سمنان با توزین مجدد بار آهن‌آلات یک دستگاه کامیون، پرده از کلاهبرداری یک میلیارد ریالی برداشتند.
کد خبر: ۷۲۴۳۳۰
کلاهبرداری 100 میلیون تومانی با دستکاری باسکول

سردار محمدرضا میرزایی گفت: با دریافت گزارشی مبنی بر کلاهبرداری از یک شرکت آهن‌آلات در گرمسار، ماموران پلیس آگاهی این شهرستان مسئول رسیدگی به موضوع شدند.

وی افزود: در تحقیقات تکمیلی پرونده مشخص شد فردی با خرید آهن‌آلات و دستکاری و تغییر در روش توزین آن، مقدار بار خودرو را کمتر از واقع درج و کلاهبرداری می‌کند.

فرمانده انتظامی استان سمنان به کنترل نامحسوس پلیس و تحت نظر قرار دادن مظنون اشاره کرد و گفت: با هماهنگی مقام قضایی و پس از خرید بار توسط متهم و خروج کامیون از شرکت، عملیات ضربتی پلیس آغاز و خودرو در مسیر تهران متوقف شد.

سردار میرزایی به توزین مجدد کامیون در باسکول دیگری اشاره کرد و افزود: اختلاف فاحش و 10 تنی وزن بار خودرو نسبت به برگه توزین اولیه مهر تاییدی بر ظن ماموران پلیس بود.

این مقام مسئول انتظامی گفت: خریدار آهن‌آلات و کارگر باسکول دستگیر و برای ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی گرمسار منتقل شدند.

وی با بیان این که متهمان در ابتدا منکر هرگونه اقدام مجرمانه بودند، افزود: با مشاهده اسناد و مدارک غیرقابل انکار پرونده، خریدار آهن‌آلات که از اهالی استان‌های غرب کشور و ساکن تهران است، به کلاهبرداری 100 میلیون تومانی از شرکت اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: این کلاهبردار با همکاری کارگر افغانی باسکول و دستکاری در روش توزین بار خودروها اقدام به کلاهبرداری می‌کرد که همراه پرونده تحویل دادسرا شدند.

سردار میرزایی به عموم شهروندان به ویژه کارفرمایان و صاحبان شرکت‌های صنعتی توصیه کرد: به هیچ وجه از افراد نامطمئن و تبعه افغانی فاقد مجوز و تاییدیه نیروی انتظامی در نگهبانی، سرایداری و کسب و کار خود استفاده نکرده و برای استخدام کارگر از مجاری قانونی اقدام کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها