هشدار معاون آموزش ابتدایی وزارت بهداشت

معلمی که به دانش آموزان توهین کند، صلاحیت معلمی ندارد

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه با هر گونه تحقیر و توهین به کودکان در مدرسه برخورد می شود گفت: کسی که با کودک به زبان تنبیه و توهین سخن بگوید به هیچ وجه صلاحیت معلمی ندارد.
کد خبر: ۷۲۴۳۱۲
معلمی که به دانش آموزان توهین کند، صلاحیت معلمی ندارد

محمد دیمه ور امروز در نشست خبری با بیان اینکه جنس رسالت معلمی جنس رسالت انبیا است اظهار داشت: اگر در محیط های آموزشی از شیوه های تنبیه و توهین استفاده شود قانون رسیدگی به تخلفات کارکنان دولت بسته به جرمی که فرد مرتکب شده مجازات هایی برای او پیش بینی کرده است.

وی ادامه داد: در مدارس کشور هر گونه تحقیر و توهین به کودکان مذموم شناخته شده و به شدت با آنها برخورد می شود. آسیب جسمی و روحی کودک نسبتی با تعلیم و تربیت ندارد و نوعی کودک آزاری است که این مساله بر اساس قانون جرم عمومی محسوب می شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: برای برخورداری کودک از یک حیات طیبه لازم است حتی قبل از تولد به کودکان فکر کرده و آنچه در آداب ازدواج از منابع فقهی و اسلامی آمده است را مورد توجه قرار دهیم.

دیمه ور اضافه کرد: بعد از تولد نیز باید حقوقی همچون تغذیه مناسب و امکانات رفاهی را برای کودک فراهم کنیم و با بالا رفتن سن کودک و ورود به آموزش و پرورش برخورداری از یک تعلیم و تربیت با کیفیت و به رسمیت شناختن هویت وی را رقم بزنیم.

ترویج خلاقیت در کودکان جهت گیری برنامه درسی ملی

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: جهت گیری برنامه درسی ملی در کنار برنامه های مکمل، ترویج خلاقیت در میان کودکان بویژه دانش آموزان دوره ابتدایی است.

دیمه ور تصریح کرد: یکی از اقدامات مناسب در مقطع ابتدایی تغییر نظام ارزشیابی کمی به کیفی و توصیفی است.

کمبود نیروی انسانی متخصص و فضای آموزشی علت تراکم کلاس ها

وی اظهار داشت: در برخی مناطق بویژه در شهر تهران به دلیل کمبود فضای آموزشی تراکم دانش آموزان در یک کلاس بالا است و همین مساله کار معلم را در امر تدریس و اداره کلاس سخت می کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه افزایش تعداد دانش آموزان در کلاس بر کیفیت یادگیری تاثیر مستقیم دارد، تصریح کرد: یکی از راه های برون رفت از این چالش آن است که دست به دامن خیرین مدرسه ساز شویم و از آنها برای ساخت محیط های آموزشی کمک بگیریم.

دیمه ور ساماندهی نیروی انسانی را یکی از سیاست های اصلی وزارت آموزش وپرورش عنوان کرد و یادآورشد: در سال تحصیلی 78-77، 18 میلیون و 200 هزار دانش آموز با حدود یک میلیون فرهنگی داشتیم که آمار فرهنگیان برغم کاهش تعداد دانش آموزان به 12 میلیون و 500 هزار نفر تغییر نکرده است.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش درصدد است نسبت به توازن نیروی انسانی اقدام کند که البته این امر ممکن است در برخی مناطق مشکلاتی را ایجاد کند که باید تبعات آن را برای تحقق ساماندهی نیروی انسانی در این وزارتخانه پذیرفت.

هفته ملی کودک با شعار 'سلام من کودکم'

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هفته ملی کودک با شعار 'سلام من کودکم' 14تا 20 مهرماه برگزار می شود، اظهار داشت: همزمان با 16 مهرماه روز جهانی کودک ویژه برنامه ای با حضور وزیر آموزش و پرورش، وزیر دادگستری، معاونت ریاست جمهوری و شمار دیگری از مسوولان برگزار خواهد شد.

دیمه ور خاطرنشان کرد: برای این هفته نام هایی در نظر گرفته شده که به ترتیب شامل تعلیم و تربیت با کیفیت برای همه کودکان، بازی و خانواده برای همه کودکان، صلح و امنیت برای همه کودکان، میراث فرهنگی و حفظ طبیعت برای همه کودکان، شادی و معنویت برای همه کودکان، حقوق و رسانه برای همه کودکان و ایمنی و سلامت برای همه کودکان، است.

دیمه ور هدف از گرامیداشت هفته ملی کودک را جلب توجه همگانی به حقوق کودک از منظر منابع دینی و حقوقی برشمرد .

این مسئول ادامه داد: با توجه به اینکه در تعریف دوران کودکی، از بدو تولد تا 18 سالگی را کودک می شناسند، تمامی دوران تحصیل دانش آموزان به نوعی دوران کودکی محسوب می شود.

وی اضافه کرد: به منظور پاسخگویی به نیازهای کودکان و نوجوانان بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان بهزیستی و وزارت آموزش و پرورش همکاری هایی صورت می گیرد تا از جوانب مختلف بهداشتی و درمانی، جلوگیری از آسیب های اجتماعی و صیانت از کودکان و تعلیم و تربیت نیازهای آنان برآورده شود. ( ایرنا )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها