• 140 242
  • 20

پژو 301 به ایران می آید + عکس

شنبه 12 مهر 1393 ساعت 10:56
روزهایی بود که شرایط بازار خودرو بسیار وخیم شده بود و دوست قدیمی ایران‌خودرو یعنی پژو این خودروساز داخلی را رها کرد و این شرکت را در آن روزهای سخت تنها گذاشته بود.

حال پس از بهتر شدن شرایط بازار خودرو مجدداً همین دوست قدیمی به ایران آمده و گویا با همکار قدیمی خود آشتی کرده و قرار است دو محصول جدید را روانه خط تولید ایران‌خودرو کند. یکی از این دو محصول خودروی سدان «پژو 301» است.

در نگاه اول کاملاً مشخص است که طراحی «پژو 301» محتاطانه بوده و هیچ هیجانی در آن دیده نمی‌شود و سعی شده طیف وسیعی از مشتریان را تنها راضی نگه دارد. زیر در پوش موتور 301 سه نوع موتور قابل نصب است.

پیشرانه 1.2 لیتری VTi با توان تولید 72 اسب‌بخار، پیشرانه 1.6 لیتری VTi با توان تولید 115 اسب‌ بخار و پیشرانه 1.6 لیتری HDi با توان تولید 92 اسب‌بخار که ایران‌خودرو اعلام نکرده که کدام پیشرانه را قصد دارد بر روی خط تولید خود ببرد. حال بیایید خوش‌بین باشیم و فرض کنیم که ایران‌خودرو قوی‌ترین موتور یعنی نمونه 1.6 لیتری VTi را روانه بازار خواهد کرد.

با این فرض پیشرانه پژو 301 چهار سیلندر 16 سوپاپه خواهد بود که دقیقاً 1587 سی‌سی حجم دارد و می‌تواند حداکثر 115 اسب‌بخار در 6000 دور در دقیقه و 150 نیوتن‌متر در 4000 دور در دقیقه را تولید کند.

اگر پژو 301 به گیربکس خودکار مجهز شود مصرف آن به صورت ترکیبی 7.6 لیتر خواهد بود و اگر گیربکس دستی روی آن نصب شود 6.8 لیتر در هر صد کیلومتر می‌سوزاند.

در مورد ابعاد و مشخصات این خودرو باید گفت که پژو 301 دقیقاً 4442 میلیمتر طول، 1748 میلیمتر عرض و 1476 میلیمتر ارتفاع دارد و فاصله دو محورش 2652 میلیمتر است. وزن این خودرو نیز (با گیربکس خودکار) دقیقا 1501 کیلوگرم است و 53 لیتر حجم باک بنزین است.

از نظر امکانات و تجهیزات رفاهی این خودرو در سطح‌های مختلفی عرضه می‌شود و می‌توان روی آن تجهیزاتی مثل رینگ‌های آلومینیومی 15 و یا 16 اینچی، سانروف، کروز کنترل، سیستم ورود بدون کلید با دکمه استارت موتور، روکش چرمی صندلی‌ها و غربالک فرمان، سیستم تهویه مطبوع با قابلیت تنظیم دستی و یا خودکار، کیسه‌های هوای جانبی و جلویی و پرده‌ای، سنسور عقب، و سیستم‌های ترمز و پایداری ABS، EBD، HBA، TCS و ESC قابل نصب است که البته بعضی از آن‌ها به صورت استاندارد روی آن قرار ندارند و باید به صورت سفارشی نصب شوند.(خودرو بانک)

به اشتراک گذاری
کد خبر : 1668766422189332828
لینک کوتاه :

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
تصویر امنیتی:

نظرات شما ( 20 نظر )

فقط بنز و بی ام و تویوتا و ایودی و فورد .چرا اینها رو ایران وارد نمیکنه؟؟؟؟؟؟
بنظرم تا ایران از ماشینهای چینی و هندی و روسی پر نشده از همین اتومبیلهای گران فرانسوی استفاده کنید.بنز و ولوو و بی ام دبلیو پیشکش.بقول کاشانیها دندان اسب پیشکشی را نمیشمارند.مثبت اندیش باشید.
اینجانب حدود ساعت 3الی4ارزویم را برای داشتن یک ماشین 2سیلندر ارسال کردم ولی منعکس نشد بنظر نمی رسد آرزوی داشتن چنین ماشینی برای کسی اشکالی داشته باشد قرارنیست همه شرایط افراد از مابهتران را داشته باشند.
من که بعد از اینهمه سال توی تار عنکبوتم.کاش یک جیان(ماشین دوسیلندر)داشتم.
چه فایده دارد برای قشر ضعیف و متوسط جامعه , ما که نمی توانیم این ماشین ها را سوار شویم چون خیلی گران است , ما باید فقط پیکان و پراید و پژو آر دی سوار شویم آن هم دسته دوم , سوم , چهارم آیا می دانید قیمت پراید صفر کیلومتر چند است ؟
اینان، ما را هم از این بیش خفیف و سبک میکنند پژو که ما آن را در فرانسه هم نمخریم !
خودروهای فرانسوی و بازارهای تشنه ایران برای محصولات بنجل فرانسوی یادمان نرود که در زمان تحریم خودروسازی ایران همین پژو گفت به بازار ایران به چشم یک بازار حاشیه نگاه می کند و احتیاجی به بازار ایران ندارد , جای تاسف است که مدیران خودروسازی کشور این مسایل را نادیده می گیرند
کجای دنیا بهتر از ایران برای پژو بعد از بازار خود فرانسه , بازار ایران دومین و پر فروش ترین بازار فروش محصولات پژو در جهان است
بالاخره معنی تولید ملی را فهمیدیم خودروفرانسوی ،حتماً با قطعات چینی مونتاژ می کنید وبا قیمت چندین میلیونی به خلق الله می فروشید این را می گویند صرفه اقتصادی ،آن وقت خودروسازان داخلی (وطنی نگوییم)چه را طراحی کرده اند،وقطعه سازان پرتلاش چه قطعه ای راتولید کرده اند (قالپاق)که باید به تولید آن ببالیم حتماًمارک وآرم ساخت ایران وشرکت های خودروسازرا
هیچ جای دنیا بهتر از بازار ایران برای خودروهای بنجل فرانسوی نیست ( پژو , سیتروئن , رنو) بهترین خودروها جهان خودروهای ژاپنی است که تمام جهان را زیر چرخهای خود دارند از قلب امریکا تا قلب اروپا تا قلب آفریقا , خودروهای ژاپنی برای شرایط جغرافیایی و اقلیمی ایران بهترین خودروها هستند چرا خودرو سازهای ایرانی با خودروسازهای ژاپنی قرارداد نمی بندند
از زمان تولید سمند که به ادعای ایران خودرو در سال 1381 به عنوان خودروی ملی اعلام شد هنوز خودروی ملی جدیدی وارد بازار نشده. واقعیت اینه که فقط چراغها و یه کم ظاهر ماشین عوض شده و تغییر کلی رخ نداده! زمانی میشه گفت که ماشین جدید تولید شده که موتور و جعبه دنده تغییر اساسی کنند. نه اینکه موتور ماشینهای مختلف را روی شاسیهای مختلف بزارند و اسمش را بزراند ماشین جدید. واقعاً که خنده داره و تا زمانی که تحقیق و پژوهش در دانشگاه ها و صنعت ما فقط برای نمایش (show) باشه اوضاع همینه.
آقای حمید خان ما تا چه وقت باید هزینه های زیاد پرداخت كنیم و از محصولات بی كیفیت داخلی با موتور چینی استفاده كنیم. شما كلاه خودتو سفت بچسب باد نبره.
باز خودرو برای قشر مرفه . تاكی مردم عادی ماشینهای بی كیفیتی مثل پراید سوار بشوند لطفا خودرو ارزان قیمت ولی ایمن وشیك تولید كنید
من بانظر حمید موافقم اونم ازنوع صددرصدش،، بقول رئیس جمهور محبوب سابقمون آقای دكتر احمدی نژاد تا زمانی كه برادران چینی مان به ما ماشین قالب -ببخشید -صادر میكنند چه لزومی داره تا از كشور امپریالیستی فرانسه ماشین بخریم تا هوو هستش پژو كیلویی چند؟ تا جك جوی هست رنو را كی میخره آقا درود بر چین جان
قیمت چنده لطفا درج کنید