مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو، از نظارت بر روند واردات ژلاتین حلال به کشور خبر داد.
کد خبر: ۷۲۴۰۵۴
تشریح جزئیات واردات ژلاتین حلال

هدایت حسینی به مهر گفت: تعیین ضوابط ورود ژلاتین و روش آزمایش تشخیص ژلاتین حلال و همچنین آزمایش تشخیص این فرآورده، از ابتدای سال مشمول ثبت منبع و محصول قرار گرفته و بر اساس مستندات و گواهی‌های ارائه شده با حضور متخصصین فنی و علمی و شرعی و ضوابط مربوطه درباره واردات ژلاتین موضوع مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر این‌که آزمایشگاه‌های کنترل غذا و دارو و دو آزمایشگاه همکار قادر به تشخیص ژلاتین با منشأ گاو و خوک هستند، تصریح کرد: این فرآورده در زمان ورود به کشور آزمایش می‌شود.

حسینی با اشاره به استقرار بازرسان سازمان غذا و دارو در گمرگ اظهارکرد: بازرسی از محموله جهت بررسی وضع بهداشتی، نمونه برداری از محموله‌های وارداتی، بررسی گواهی حلال بودن با حضور نماینده ولی فقیه، آزمون شیمیایی برای کنترل کیفیت ژلاتین و آزمون PCR برای تعیین فشار ژلاتین، از جمله وظایف بازرسان سازمان غذا و دارو مستقر در گمرک کشور است.

ژلاتین یک محصول فرعی حیوانی است که از پوست و استخوان گاو، پوست خوک و به میزان کمتر پوست ماهی و پوست مرغ تهیه می‌شود. ژلاتین در محصولات غذایی مثل ژله‌ها، بستنی، شیرینی، کیک، دسرها، محصولات لبنی و محصولات گوشتی و همچنین در محصولات غیرخوراکی نظیر داروهای پزشکی و دامپزشکی و لوازم آرایشی به طور وسیع مورد استفاده قرار می‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها