روزنامه گاردین در مطلبی با مقایسه عملکرد هسته‌ای دولتهای روحانی و احمدی‌نژاد نوشت:همکاری با ایران در زمان دولت محمود احمدی نژاد امکان پذیر نبود، اما دولت روحانی به دلیل ایجاد بالانس میان دو جناح گزینه مناسبی برای همکاری است.
کد خبر: ۷۲۳۹۵۶
عملکرد هسته‌ای روحانی و احمدی‌نژاد

به گزارش فارس، گاردین در مطلبی با عنوان مذاکرات هسته‌ای فرصتی برای همکاری با ایران است، تاکید می‌کند که توافق هسته‌ای می‌تواند زمینه همکاری میان ایران و غرب را فراهم کند، و ایران می‌تواند نقش حیاتی در بازگردان ثبات به عراق و سوریه داشته باشد.

«کریستوفر دیبلاژ» نویسنده این مطلب با اشاره به اینکه ایران برخلاف بسیاری از کشورهای خاورمیانه درگیر بحران داخلی نیست و یک ملت با حاکمیت مرکزی است و مردمی با فرهنگ غیرمسلح دارد، تصریح می‌کند که ایران می‌تواند نقشی حیاتی در بازگرداندن ثبات به شام و بین النهرین داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه مسیر غرب در عدم همکاری با یکی از مهمترین کشورهای خاورمیانه اشتباه است، تاکید کرد که فضای میان دو طرف پس از مذاکرات اخیر هسته‌ای بهبود یافته است.

نتانیاهو :ایران سانتریفیوژ می خواهد چکار

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم‌صهیونیستی در مصاحبه ای با رادیو ملی آمریکا در نیویورک گفت تل‌آویو با آمریکا بر سر بندهای توافق هسته‌ای احتمالی با ایران اختلاف نظر دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، نتانیاهو گفت: ما بر سر اهمیت داشتن خود تسلیحات هسته‌ای و داشتن ظرفیت ساخت فوری آن‌ها، اختلاف نظر داریم.

نخست‌وزیر رژیم‌ صهیونیستی گفت بر اساس توافق مورد نظر ما، ایران نباید توان غنی‌سازی و هیچ سانتریفیوژی داشته باشد، چراکه به آن نیاز ندارد.

اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس لیست می‌دهند

رئیس بنیاد امید ایرانیان درباره حضور خود در جلسات شورای مشورتی خاتمی به منظور بررسی انتخابات مجلس دهم گفت: هیچ گاه عضو این شورا نبوده‌ام و در هیچ جلسه‌ای از ابتدای آن تاکنون شرکت نکرده‌ام و برای خود شورای مشورتی در اختیار دارم.

به گزارش مشرق، محمدرضا عارف در حاشیه نشست "چالش‌های رفع خشونت از حقوق داخلی" در جمع خبرنگاران درباره نامه محمد خاتمی خطاب به مقام معظم رهبری به منظور آرزوی سلامتی برای ایشان اظهار داشت: خاتمی همچون دیگر بزرگان علاقه‌مند به بهبودی و سلامتی معظم‌له بودند.

رئیس بنیاد امید ایرانیان درباره مشورت با بزرگان اصلاح‌طلب برای حضور در انتخابات مجلس دهم گفت: مهمترین مسئله ما مشارکت حداکثری مردم است و این که بتوانیم اکثریت آرا را در این میان به سود خود به دست آوریم.

وی افزود: ما در انتخابات مجلس بحثی را مطرح کردیم که از جبهه اصلاحات یک لیست بیرون بیاید و حتی جریان رقیب اقدام به ارائه یک لیست انتخاباتی کند.

لغو تحریم‌ها و سرازیری سیل سرمایه به ایران

وبگاه خبری بیزینس اینسایدر در گزارشی نوشت که اقتصاد ایران فرصتهای بی نظیری را در اختیار شرکتهای خارجی قرار می‌دهد و در صورت لغو تحریمها سیل سرمایه‌ها و شرکتها به سمت این کشور سرازیر خواهند شد.

به گزارش فارس، وبگاه خبری بیزینس اینسایدر در گزارشی نوشت؛ درحالیکه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 به مهلت پایانی خود یعنی 24 نوامبر نزدیک می‌شود تجار و بازرگانان جهان بی صبرانه منتظر تعامل دوباره با یکی از اقتصادهای بزرگ جهان هستند.

حتی با وجود تحریمها، ایران بیست و یکمین اقتصاد بزرگ جهان طی دو سال گذشته بوده است. این کشور سرشار از منابع گاز طبیعی است و به طور فزاینده در تواناییهای تولیدی توسعه یافته است.

بیزینس اینسایدر در ادامه می‌نویسد: ایران دومین ذخایر بزرگ گاز جهان، سومین ذخایر نفت و ذخایر کمیاب زمین را در اختیار دارد اما بازار 77 میلیون نفری این کشور به لطف تحریمهای سازمان ملل، آمریکا و اتحادیه اروپا قفل شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها