صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، هفته آینده میزبان یکی از زنان مبارز الجزایری خواهد بود.
کد خبر: ۷۲۳۷۷۱
جمیله بوپاشا مبارز انقلابی الجزایر مهمان ویژه رسانه ملی

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، جمیله بوپاشا مبارز انقلابی الجزایر و از اعضای جبهه آزادیبخش الجزایر که به خاطر مبارزات طولانی خود علیه استعمار فرانسه، الگویی از صبر و مجاهدت برای زنان و مردان انقلابی است، هفته آینده به ایران سفر خواهد کرد.

وی در سفر چند روزه خود به کشورمان ضمن ملاقات با برخی مسئولان کشوری از سازمان صدا و سیما بازدید و با رئیس رسانه ملی ملاقات می‌کند.

2 متخلف رسانه‌ای تحت تعقیب قضایی

دفتر ویژه رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد: دو نفر از متخلفان رسانه‌ای، به دستور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرند.

دفتر فیروزآبادی اطلاعات بیشتری از این موضوع منتشر نکرده و فقط اعلام شده است که پس از سیر مراحل این پرونده، بیشتر در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

نطق میان دستور، حاشیه​ساز شد

گفت‌وگوی کمال‌الدین پیرموذن، نماینده اردبیل و ابراهیم آقامحمدی، نماینده خرم‌آباد بر سر نطق میان دستور، به درگیری لفظی این دو نماینده انجامید.

به گزارش میزان، در جلسه علنی دیروز مجلس، پس از آن‌‌که نطق پیرموذن پایان یافت، آقامحمدی به سمت وی رفت و با صدای بلند او را مورد خطاب قرار داد و سپس حدود 30 نماینده دور آنها جمع شدند و فضای علنی مجلس شلوغ شد.

بر اساس این گزارش، پیرموذن درباره درگیری پیش آمده گفت: آقای آقامحمدی به دلیل کسالت، دیر آمد و من به جای ایشان صحبت کردم، حال او از جابه‌جایی نطق میان دستور شاکی است.

به ادعای یکی دیگر از نمایندگان، پیرموذن در اسامی نطق میان دستور، اسم آقامحمدی را پاک کرده و نام خود را نوشته است.

پس از درگیری لفظی پیرموذن و آقامحمدی، محمدرضا باهنر که اداره جلسه را برعهده داشت از آقامحمدی عذرخواهی کرد و گفت: آقای آقامحمدی امروز وقت نطق داشتند و با اشتباهی که پیش آمد به ایشان وقتی اختصاص نیافت، اما در اسرع وقت، زمانی را برای ایشان اختصاص خواهیم داد.

پرواز شبانه‌روزی پهپادهای سپاه

فرمانده نیروی زمینی سپاه از ساخت یک پهپاد رزمی جدید از سوی جهاد خودکفایی این نیرو خبر داد و درخصوص استفاده این نیرو از هواپیماهای بدون سرنشین در حراست از مرزها اظهار کرد: پهپادهای نیروی زمینی سپاه در شمال غرب، جنوب شرق و غرب کشور مأموریت‌های شبانه‌روزی انجام می‌دهد.

سردار محمد پاکپور درباره پهپاد جدید هم گفت: این پهپاد رزمی مجهز به RPG بدون آتش عقبه است، زیرا آتش عقبه RPG یک مشکل برای پهپادها بود که خوشبختانه این مشکل رفع شده است.

ظریف تکذیب کرد

وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرد خبرهای نقل شده از وی در شورای روابط خارجی آمریکا براساس ترجمه غلط است.

محمدجواد ظریف در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو، در واکنش به خبرهایی به نقل از وی در شورای روابط خارجی آمریکا مبنی بر این‌که اگر در بحث هسته‌ای با ما تفاهم نکنید در انتخابات آتی مردم ما را حذف خواهند کرد، اظهار کرد:‌ این خبرها بر اساس ترجمه غلط است. بر اساس این گزارش؛ محمدجواد ظریف در پاسخ به هاله اسفندیاری در شورای روابط خارجی آمریکا می‌گوید اگر غربی‌ها قدر فرصت ایجاد شده را ندانند و با دولت آقای روحانی توافق نکنند، مردم 16 ماه بعد در انتخابات مجلس پاسخ آنها را با رای دادن به جریانات غرب‌ستیز خواهند داد.

مادر رئیس‌جمهور در بیمارستان بستری شد

مادر حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در بیمارستان بستری شد. به گزارش سایت انتخاب، سیدحسن هاشمی، وزیر بهداشت صبح دیروز با حضور در مرکز قلب تهران از مادر رئیس‌جمهور عیادت کرد.

تجلیل وزارت خارجه از حمایت فیلمسازان از مذاکرات هسته‌ای

وزارت امور خارجه با انتشار اطلاعیه‌ای از اقدام مشارکت‌جویانه فیلمسازان کشورمان در حمایت از مذاکرات هسته‌ای قدردانی و تشکر کرد.

در اطلاعیه روابط عمومی وزارت خارجه آمده است: حرکت ملی مشارکت‌جویانه و مسئولانه هنرمندان ایرانی که در سطح جهان شناخته شده هستند؛ فارغ از مباحث سیاسی داخلی و برخی نقدها و اختلاف نظرهای موجود در چارچوب یک حرکت دیپلماسی عمومی برای انتشار نیت و قصد جمهوری اسلامی ایران در انجام مذاکرات و دستیابی به نتایج روشن و منطبق با منافع ملی در این مذاکرات به‌منظور تنویر افکار عمومی خارجی گامی ارزشمند و تاثیرگذار است.

عارف: وزارت علوم، پیشنهاد شود نمی‌پذیرم

محمدرضا عارف، با تکذیب برخی شایعات مبنی بر احتمال معرفی او به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت علوم گفت: از این‌که چه کسی قرار است معرفی شود، اطلاعی ندارم.

به گزارش مشرق وی افزود: در رابطه با وزارت علوم صحبتی با من نشده است و اگر صحبت شود کمک می‌کنم تا فرد مناسبی انتخاب شود، ولی خودم قبول نمی‌کنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها