کارخانه ای با یک قرن قدمت

باغی که درخت ندارد + عکس

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان از راه‌اندازی کلینیک نمک‌درمانی در یکی از بزرگ‌ترین غار نمکی ایران واقع در گرمسار خبر داد.
کد خبر: ۷۲۳۵۶۲
نمک‌درمانی در یکی از بزرگ‌ترین غارهای ایران

محمدحسین بحرالعلومی افزود: غار‌های نمکی یکی از جاذبه‌های گردشگری استان سمنان در شهرستان گرمسار است. این شهرستان دارای یکی از بزرگ‌ترین معادن نمک و غارهای نمکی ایران است که مقدمات راه‌اندازی کلینیک نمک‌درمانی همچون پذیرش سرمایه‌گذار و واگذاری زمین در فضایی حدود 500 مترمربع در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: از فرصت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای تکمیل و بهره‌برداری از زیرساخت‌های گردشگری نهایت استفاده می‌شود و فضاهای تاریخی، گردشگری استان از قبیل کاروانسرای میاندشت میامی، کاروانسرای ده‌نمک و کاروانسرای دامغان جهت پذیرایی از گردشگران در اختیار سرمایه‌گذار قرار خواهد گرفت.

بحرالعلومی با اشاره به این که مجتمع گردشگری کاروانسرای میاندشت میامی تا پایان سال به بهره‌برداری کامل می‌رسد، ادامه داد: برای مرمت و آماده‌سازی این کاروانسرا تاکنون حدود 50 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است و مرحله اول آن شامل رستوران، شترخانه و نمایشگاه صنایع دستی در حال بهره‌برداری است.

بحرالعلومی اضافه کرد: برای جذب گردشگر طبیعت نیز اقدام به تکمیل زیرساخت‌های گردشگری در جنگل ابر شاهرود شده است و مقداری از آن حدود یک ماه گذشته به پایان رسید. همچنین تعدادی از خانه‌های روستایی در منطقه خارتوران و ابر شاهرود در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد. احداث کمپ گردشگری در جنگل ابر نیز از دیگر اقدامات در این منطقه ویژه گردشگری بوده است.

وی ادامه داد: برای جذب گردشگر در منطقه پارک ملی کویر و جنوب گرمسار و بازدید از کاروانسرای شاه‌عباسی، جاده سنگفرش و گونه‌های حیوانی و گیاهی پارک ملی کویر نیز اقدامات خوبی طبق تفاهم‌نامه با محیط زیست استان سمنان انجام شده است تا زیرساخت‌های لازم گردشگری در این منطقه نیز فراهم شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان خاطرنشان کرد: استان سمنان ظرفیت‌های خوب و بسیار بالایی در جذب گردشگر دارد. جذب گردشگر خارجی در رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان نقش اثرگذاری دارد. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها