رئیس اداره شیلات شهرستان قشم گفت: افزون بر 70 درصد میگوی استان هرمزگان در محدوده‌ صیدگاه‌های جزیره‌ قشم صید می‌شود.
کد خبر: ۷۲۳۵۰۸
آغاز فصل جدید صید میگو در آب​های هرمزگان

محمد جوانمردی با اشاره به آغاز فصل جدید صید میگو افزود: براساس مطالعات پژوهشکده‌ خلیج‌فارس، 850 تن میگوی درشت و 350 تن میگوی ریز در فصل جدید صید این آبزی که از امروز در آب‌های خلیج‌فارس آغاز شده، صید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قشم شیلاتی‌ترین منطقه‌ کشور است، ادامه داد: محدوده‌ صید میگوی استان هرمزگان از سیریک تا تولای جزیره قشم است که مهم‌ترین بخش آن از جزیره‌ هرمز تا آب شیرین کن و از آنجا تا کشتی سوخته و در نهایت تا طولا به جزیره قشم تعلق دارد.

رئیس اداره‌ شیلات شهرستان قشم از اشتغال مستقیم 700 نیروی کار در فصل جدید صید میگو در شهرستان قشم خبر داد و گفت: بیش از 6000 نفر مردم این جزیره به صید انواع آبزیان اشتغال دارند که خانواده‌ی آنان از طریق دریا کسب روزی می‌کنند.

به‌گفته‌ جوانمردی، پیش از آغاز فصل جدید صید میگو در قشم کلاس‌های توجیهی برای صیادان برگزار شد و با شناسایی شناورها و ملوان‌ها، عملیات کنترل، بازدید و تجهیز شناورها به ادوات صید، سمپاشی، ایجاد سایبان و نصب تانکرهای بهداشتی نیز بازرسی شد.

وی با اشاره به اهمیت روش صید قانونی آبزیان از جمله میگو، خاطرنشان کرد: حفظ و تداوم فعالیت‌های صیادی به حمایت پایدار از صید قانونی بستگی دارد و صیادان باید از روش صید غیرقانونی خودداری کنند.

فصل جدید صید میگو در جنوب کشور از دیروز(سه‌شنبه هشتم مهرماه) آغاز و اغلب به مدت 45 روز طول می‌کشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها