عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با انتقاد از گزارش ناقص رئیس سازمان هواپیمایی در خصوص سقوط هواپیما آنتونف گفت:سازمان هواپیمایی باید پاسخ بدهد چرا علیرغم هشدار کارشناسان موتور هلی کوپتر بر روی هواپیما گذاشته شده است؟!
کد خبر: ۷۲۳۳۸۶
موتور هلی‌کوپتر روی هواپیمای آنتونف بود

مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود در گفتگو با جام جم آنلاین با اشاره به اعتراض نمایندگان و اعضای کمیته بررسی کننده سقوط هواپیما در مجلس افزود: در این گزارش گفته شده که شرایط فرودگاهی یکی از عوامل سقوط هواپیما بوده، باید از آنان پرسید فرودگاه چه نقشی در افتادن هواپیما داشته است؟ یا گرمای هوا از عوامل دیگر سقوط برشمرده شده، سوال این است چرا هواپیماهای دیگر که همزمان پرواز داشتند دچار سانحه نشدند؟

عضو کمیسیون عمران با بیان اینکه کارشناسان هوایی در تاریخ 25 اسفند سال گذشته نسبت به نقص فنی هواپیما هشدار داده بودند افزود: سازمان هواپیمایی باید پاسخ دهد که چرا دیدگاه‌های کارشناسی را نادیده گرفته و حتی در برخی موارد دخالت نا به جا داشته است.

لاهوتی با بیان اینکه کارشناسی با نام شهبازی در گزارش به رئیس سازمان هواپیمایی شرایط نا مساعد فنی هواپیما را اعلام کرده گفت: در این گزارش آمده که گرمای بیش از حد، تغییراتی در موتور هواپیما ایجاد می کند و استفاده از موتور هلی کوپتر بر روی هواپیما صلاحیت پرواز را از این وسیله می‌گیرد.

نماینده لنگرود افزود:بازهم در گزارشی و یکماه قبل از سقوط هواپیما مدیرکل ایمنی فرودگاه ، پروانه شرکت و بهره برداری این هواپیما را لغو می کند اما هیچ اقدامی نمی‌شود .

عضو کمیسیون عمران با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس درصدد سوال از وزیر راه مسکن و شهر سازی هستند گفت: سوال این است که چرا گزارش هواپیمایی قبل از ارائه به کمیسیون و مشخص شدن واقعیت ها اطلاع رسانی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
حاجی بازاری
Netherlands
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
۰
۰
ما ایرانیان متخصص در تغییرات تكنولوژی هستیم
موتور پراید گذاشتیم روی بدنه رنو ٥ بنام پی كی ٥ , بعد موتور زانتیا را گذاشتیم روی بدنه پف كرده پژو ٤٠٥ و بنام پژو پارس عرضه كردیم , بعد یادم میاد موتور كامیون بنز ١٩٢١ گذاشتند روی اتوبوس شهری بنز ٠٣٥٥ كه وقتی اتوبوس راه میفتاد , انسان احساس می كرد سوار كامیون باری شد كه آجر حمل می كند , خیلی قدیم ها هم موتور پژو ٥٠٤ گذاشتند روی بدنه پیكان و بنام پیكان پژویی یا پیكاژو عرضه كردند سال ١٣٧٢
حالا نوبت هواپیما كردند , موتور هلیكوپتر جایگزین موتور هواپیما بنام ایران ١٤٠
حالا ماندم ........
حق گو
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
۰
۰
بازی كردن با جان مردم چه حكمی دارد؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها