عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این که مجسمه سازان ایرانی باید پیام انقلاب و ارزش های دفاع مقدس را به گوش جهانیان برسانند افزود : با توجه به این که سال جاری توسط مقام معظم رهبری سال فرهنگ و اقتصاد نام گذاری شده برگزاری سپوزیوم مجسمه سازی تهران اقدامی پسندیده است.
کد خبر: ۷۲۲۹۷۶
شهرداری مجسمه هایی با مضامین انقلاب و دفاع مقدس تولید کند

به گزارش جام جم آنلاین از ستاد خبری ششمین سمپوزیوم مجسمه سازی تهران، لاله افتخاری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری سمپوزیوم مجسمه سازی در تهران گفت: هنرمندان ایران اعم از مجسمه سازان و دیگر دست اندرکاران و فعالان عرصه هنر باید از کانال و مسیر هنر برای انتقال پیام و مفاهیم انقلاب و دفاع مقدس استفاده کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: مهمانان خارجی این سمپوزیوم می توانند سفیرانی برای انتقال این پیام به کشورهای دیگر باشند و جایگاه غنی فرهنگی و هنری ایران را به جهانیان یاد آوری کنند.

وی گفت: مجسمه سازی از هنر های قدیمی ایرانیان است که همواره ابزاری برای بیان احساسات ملی و دینی ایرانیان بوده و امروز می تواند مورد استفاده صحیح قرار گیرد به شرط آن که از ابعاد غربی دوری و به هویت دینی و ملی توجه شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این که مجسمه سازهای ایرانی باید پیام انقلاب و ارزش های دفاع مقدس را به گوش جهانیان برسانند، افزود: با توجه به این که سال جاری توسط مقام معظم رهبری سال فرهنگ و اقتصاد نام گذاری شده برگزاری این دست از نمایشگاه ها اقدامی پسندیده است.

افتخاری با تاکید بر لزوم حمایت از فعالان این عرصه، گفت: باید از هنرمندان عرصه مجسمه سازی تقدیر شود به خصوص هنرمندانی که در آثار خود به انتقال و ثبت ارزش ها و آرمان های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی می پردازند و این هنرمندان باید مورد حمایت نیز قرار گیرند.

رییس فراکسیون دفاع مقدس مجلس شورای اسلامی خواهان توجه بیش تر شهرداری به محتوای فرهنگی و دینی این دست از نمایشگاه ها و سمپوزیوم ها شد و افزود: با توجه به این که می دانیم شهرداری محترم تا چه اندازه دغدغه های ملی و دینی دارند درخواست داریم تا بخش ویژه ای برای حمایت از آثار فرهنگی با مضمون ارزش های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در نظر گیرند.

ششمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران (سنگ) از 23 شهریور تا 15 مهر ماه به همت سازمان زیباسازی شهرداری تهران درپارکینگ باز برج میلاد برگزار می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها