جسد غواص ماهیگیر پس از 35 روز پیدا شد

روش مرگبار ماهیگیران جنوب برای صید در خلیج فارس

جسد غواص جوانی که برای ماهیگیری وارد آب‌های خلیج فارس شده بود پس از 35 روز توسط صیادان پیدا شد.
کد خبر: ۷۲۲۹۴۳
روش مرگبار ماهیگیران جنوب برای صید در خلیج فارس

سرهنگ مجتبی مروتی، رییس پلیس آگاهی جزیره کیش گفت: درپی مراجعه شخصی با هویت معلوم با در دست داشتن شکواییه‌ای به این پلیس مبنی بر ماهیگیری و فوت شدن برادرش به همراه دوستانش موضوع در دستور کار پلیس آگاهی کیش قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی دقیق پرونده و صحبت‌های برادر مرحوم مشخص شد که مرحوم به همراه دوستانش برای ماهیگیری به دریا رفته و بنابر اظهارات آنها وقتی وی به داخل آب رفته پس از چند بار نفس گرفتن به روی آب آمده و سپس دوباره در آب رفته و دیگر بالا نمی‌آید.

رئیس پلیس آگاهی جزیره کیش با بیان اینکه تلاش برای پیدا کردن نامبرده با استفاده از غواصان ادامه داشت، گفت: تلاش‌ها توفیقی را به همراه نداشت تا اینکه پس ازگذشت ۳۵ روز تعدادی از صیادان جزیره کیش جهت صید به اطراف اسکله رخش در ۶۰ مایلی جزیره در آب های نیلگون خلیج فارس رفته بودند که پس از چندین صید نخ قلاب آنها به شی نا‌شناسی گیر کرد.

سرهنگ مروتی افزود: صیادان در ابتدا فکر می کردند صیدی به قلاب آنها گیر کرده و پس از تلاش فراوان یک عدد تفنگ صیادی به همراه قلاب بالا آمد و به دنبال آن جسد مرحوم به روی آب می‌آید.

این مقام انتظامی با بیان اینکه مرحوم دارای لباس غواصی بوده و اعضای اصلی جسد سالم مانده، افزود: جسد مرحوم توسط صیادان و یگانهای امدادی جزیره پس از هماهنگی با پلیس آگاهی و دریابانی انتظامی ویژه کیش به خشکی و طی صدور نیابت جهت کالبدشکافی و علت فوت به شهرستان محل تولد انتقال یافت.

رییس پلیس آگاهی جزیره کیش گفت: نکته قابل توجه در این حادثه اقدام به صید ماهی از طریق تنفس طبیعی و بدون استفاده از کپسول اکسی‍‍ژن و لوازم ایمنی توسط جوانان و صیادان جزیره است که از ابتدای امسال باعث دومین فوت مشابه به روش فوق در آب‌های خلیج فارس در حوزه قضایی کیش شده است که به صیادان توصیه می‌شود از روش های امن و بی خطر در صید ماهی استفاده کنند.(باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها