تعداد شعب بانک‌ها در حالی هر روز با برپایی ساختمان‌های لوکس و رنگارنگ در هر خیابان و محلی افزایش می‌یابد که در کنار هزینه‌های سنگین بنای آنها به نظر نمی‌رسد بهره‌وری و کارایی چندانی هم برای شبکه بانکی داشته باشند.
کد خبر: ۷۲۱۵۳۶
خیابان‌ها از شعب بانکی اشباع شده‌اند

به گزارش ایسنا، مدت‌هاست که با توسعه بانک‌ها بویژه افزایش بی‌رویه بانک‌های خصوصی شاید بیش از برخی فروشگاه‌ها و مراکز خرید، شعب بانکی در دسترس مردم قرار دارند.

بنابر آخرین آمار بانک مرکزی تا پایان سه ماهه ابتدایی سال جاری با فعالیت حدود 34 بانک و موسسه اعتباری بیش از 20 هزار شعبه در سطح کشور قرار دارد که البته اگر شعب موسسات اعتباری غیرمجاز و خارج از نظارت و آمار بانک مرکزی به آن اضافه شود رقم قابل تامل‌تر خواهد بود.

بر این اساس با توجه به آخرین آمار مرکز آمار اگر جمعیت کشور در حدود 77 میلیون و 500 هزار نفر در نظر گرفته شود، برای هر 3800 نفر در کشور یک شعبه بانکی وجود دارد که با احتساب شعب موسسات اعتباری این تعداد کمتر هم خواهد شد.

این در حالی است که در اوایل سال گذشته بانک مرکزی در بخشنامه‌ای بانک‌ها و موسسات اعتباری را به کاهش تعداد شعب به نسبت 20 درصد تعداد آنها موظف کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
ابطحی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
۰
۰
با سلام و احترام، در كشوری كه شعب بانك ها زیاد بشود و سایر بانكهای معتبر در حال كم كردن شعب خود به بهانه عدم سوددهی هم باشند وضعیت معلوم نیست؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
اكبر
United States
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
۰
۰
اقتصادی كه تولید را فرموش كرده به ربا بچسبد شعب بانكهایش زیاد و كارخانه هایش كم می شود.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها