منابع امنیتی عراقی فاش کردند: اطلاعات دریافتی نشان می دهد که ابوبکر البغدادی رهبر گروه تروریستی داعش هم اکنون در سوریه است و در عراق نیست.وی در مناطق حومه الرقه و دیرالزور به اتفاق سه نفر از معاونانش در تردد است.
کد خبر: ۷۲۱۳۳۵
مکان جدید ابوبکر البغدادی

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه النهرین، به گفته این منابع معاونان وی را دو عراقی و یک سوری تشکیل می دهند و البغدادی اخیر با سرکرده های گروهک برای بالا بردن روحیه آنها دیدار کرده است.

این منابع درباره علت حضور البغدادی به سوریه جذب ده ها مُخبر از سوی آمریکا در عراق برای رصد تحرکات او بر اساس نظریه قطع سر افعی برای نابودی داعش مشابه کاری که درباره اسامه بن لادن رهبر القاعده صورت گرفت، دانستند.

به گفته منابع عراقی، سئوال بزرگی که هم اکنون ذهن مقامات آمریکایی را مشغول کرده مکان حضور ابوبکرالبغدادی سرکرده گروه دولت اسلامی عراق و شام است که شروع حملات به سوریه در این راستا است و تمرکز حملات بر سوریه این فرضیه را تقویت می کند که آمریکایی احتمال داده اند که البغدادی پس از جدی شدن حملات علیه داعش موصل را ترک کرده و به سوریه رفته است.

سکوت روحانی در برابر گستاخی کامرون

گرچه دکتر روحانی در سخنرانی اش در مجمع عمومی سازمان ملل به درستی سیاست های چندگانه و اشتباه غربی ها در منطقه را مورد انتقاد قرار داد و آنان را به اصلاح رویه گذشته خود درحمایت از دیکتاتورها فراخواند اما هیچ اشاره ای به گستاخی دیوید کامرون نکرد؛ فرصتی طلایی که می شد حتی در جمله ای کوتاه پاسخی محکم برای تندروی لندن علیه ملت ایران داشته باشد، اما از دست رفت.

به گزارش جهان، دیوید کامرون روز گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل گستاخانه ایران را متهم به حمایت از تروریسم کرد و گفت: " ایران باید فرصت داشته باشد تا نشان دهد می تواند بخشی از راه حل منطقه (در مبارزه با داعش) باشد و نه بخشی از مشکل. صبح امروز من با رئیس جمهور روحانی دیدار کردم، ما اختلاف نظرهای شدیدی داریم. ایران از گروه های ترویستی حمایت می‌کند، برنامه هسته ای اش، رفتارش با مردمش، همه اینها باید تغییر کند."

این سخنان با واکنش دستگاه دیپلماسی ایران روبرو شد. افخم در واکنش به سخنان روز گذشته کامرون گفت: سخنرانی نخست وزیر انگلیس در مجمع عمومی ملل متحد نشان دهنده تداوم دیدگاه خود محورانه دولتی است که سابقه نابسامانی در منطقه ما دارد و بسیاری از مشکلات این منطقه به دلیل سیاست‌های نادرست آن دولت است. باعث تاسف است که دولتی که با اقدامات و حمایت های خود از تروریست‌ها، منطقه ما و جهان را به شر داعش مبتلا ساخته است به خود اجازه می دهد که در باره کشوری که همواره در مبارزه با این پدیده شوم پیشقدم بوده است، قضاوت نابجا بنماید.

اظهارات مداخله جویانه کامرون و لحن تند آن علیه ایران در حالی بیان شده است که نخست وزیر انگلیس روز پیش از آن با رئیس جمهور کشورمان دیدار کرده بود؛ دیداری که پس از انقلاب اسلامی سابقه نداشته است. اما تشدید مواضع ضد ایرانی کامرون نشان داد که انگلیس تمایلی برای ارتقای سطح روابط با ایران بر مبنای احترام و منافع مشترک ندارد.

جلاد داعش شناسایی شد

پلیس اف‌بی‌آی آمریکا می‌گوید توانسته با کمک سایر کشورها هویت مرد سیاه‌پوشی که در تصاویر ویدئویی دو گروگان آمریکایی و یک بریتانیایی را سر می‌برد، شناسایی کند.

جیمز کومی، رئیس اف‌بی‌آی هویت و ملیت این تروریست داعش را فاش نکرده اما آن طور که در تصاویر ویدئویی منتشر شده از او شنیده می شد، وی لهجه‌ای انگلیسی به ویژه لندنی دارد.

در ویدئوهایی که گروه تروریستی داعش در چند هفته گذشته منتشر کرد، یک مرد سیاه‌پوش نقاب‌دار دیده می شود که غلافی چرمی بر شانه دارد و یک چاقوی سلاخی در دست.

در تصاویری که داعش از سربریدن جیمز فولی و استیو ساتلاف، دو روزنامه نگار آزاد آمریکایی و دیوید هینس، امدادگر بریتانیایی منتشر کرده، این مرد نقاب‌دار رو به دوربین آمریکا و کشورهای غربی را تهدید می‌کند که اعمال آنها علت "اعدام و جان دادن" این افراد است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مرتضی كهور
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
۰
۰
داعش ساخته شده دست وهابیت است چه كسانی ازوهابیت پشتیبانی میكنن
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها