ایران و امارات قرارداد جدید گازی امضا کردند

برنامه جدید برای فروش گاز به اعراب

چند ساعتی پس از دیدار رییس جمهوری اسلامی ایران با همتای اتریشی خود ، منابع غربی از امید اروپایی ها به رفع تحریم های تهران و واردات گاز از ایران سخن گفتند.
کد خبر: ۷۲۰۹۳۴
امید اروپا به واردات گاز از ایران

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از رویترز، اتحادیه اروپا در حال برنامه ریزی برای وارد کردن گاز از ایران همزمان با بهبود بخشیدن به روابط خود با تهران است.

یک منبع مطلع در هیات مذاکره کننده اتحادیه اروپا با اعلام این خبر به خبرگزاری رویترز افزود: لازمه چنین طرح هایی رفع تحریم های ایران و همچنین آغاز به کار تاسیس خطوط انتقال گاز است، در عین حال چنین محدودیت هایی اروپا را از آمادگی برای خرید گاز ایران بازنمی دارد.

این منبع آگاه افزود: ایران جایگاه بالایی در صدر اولویت های اروپا برای کم کردن وابستگی این اتحادیه به گاز روس ها دارد... می توان به راحتی گاز ایران را به اروپا منتقل کرد و از حیث سیاسی هم نزدیکی آشکاری بین ایران و غرب مشاهده می شود.

رویترز اینگونه ادامه داد که «ایران دومین کشور دارای ذخیره گازی در جهان بعد از روسیه است و جایگزین محتملی در صورت موفقیت مذاکرات تهران و غرب در تامین منابع گازی غرب به شمار می رود.»

دکتر حسن روحانی عصر سه‌شنبه به وقت نیویورک (صبح چهارشنبه به وقت تهران) در دیدار رییس‌جمهوری اتریش با بیان اینکه ایران در زمینه انرژی دارای شرایط بی‌نظیری است به طوری که می‌تواند مرکز انرژی مطمئنی برای اروپا باشد، گفت: ما آماده اجرایی شدن شبکه انتقال گاز به اروپا از طریق اتریش هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها