هم زمان با روز هوای پاک اتفاق می افتد

توقف فروش طرح ترافیک روزانه

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: در 6 ماهه نخست امسال شهروندان تهران تنها 6 روز هوای پاک تنفس کردند.
کد خبر: ۷۲۰۷۹۶
تهرانی ها فقط 6 روز هوای پاک تنفس کردند

دکتر وحید حسینی گفت: از ابتدای سال تا پایان شهریور، شهر تهران 39 روز هوای ناسالم و دو روز هوای بسیار ناسالم داشته و شهروندان تهران تنها 6 روز هوای پاک تنفس کرده اند.

وی با بیان اینکه پایتخت در نیمه نخست سال 139 روز هوای سالم داشته، افزود: به طور معمول با سرد شدن هوا شاهد افزایش حجم آلاینده های هوا و همچنین بروز پدیده اینورژن یا وارونگی دما هستیم.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با مقایسه وضعیت آلودگی هوا در نیمه نخست امسال با مدت مشابه سال گذشته، گفت: در سال گذشته نیز وضعیت آلودگی هوای تهران بد و نامناسب بود چنانچه در نیمه اول سال 92 نیز شهروندان تنها 2 روز هوای پاک تنفس کردند و 56 روز هوای شهر در وضعیت ناسالم بود. همچنین سهم هوای سالم نیز در این مدت 128 روز بود.

حسینی افزود: در نخستین روز مهرماه نیز وضعیت هوا در شرایط ناسالم قرار داشته و میزان غلظت آلاینده های ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون نسبت به روز پیش از آن افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه سال گذشته دی ماه، مهرماه و آذر ماه به تربیت بدترین وضعیت را از نظر آلودگی هوا داشته اند، گفت: با توجه به افزایش میزان تردد خوردوها و احتمال کاهش بارش ها، پیش بینی می شود که آلودگی هوا در نیمه دوم امسال وضعیت بدتری داشته باشد.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اشاره به این که موضوع افزایش روزهای سالم سال به بیش از 300 روز و کاهش 50 درصدی تولید آلاینده ها در سال 96 از اهداف برنامه جامع حمل و نقل و ترافیک تهران است، افزود: تمرکز بر فعالیت های مؤثر، اقدامات هدفمند و کارهای کارشناسی شده و استفاده از فنآوری جدید، بخشی از برنامه های مدیریت شهری در راستای کاهش آلودگی هواست.

حسینی گفت: برای حل معضل آلودگی هوا باید اقدامات اساسی مانند توسعه حمل و نقل عمومی و استفاده از خودروهای پاک در ناوگان، خروج خودروهای فرسوده و ارتقا کیفیت سوخت و خودرو محقق شود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها