بین آمریکا و استرالیا انجام شد؛

پرواز با سوخت دانه های خردل!

دانشمندانی که درجستجوی بهترین میکروب ها برای تولید سوخت زیستی هستند اکنون به ایستگاه تازه ای رسیده اند: روده انسان. آنها به این نتیجه رسیده اند که میکروبهای موجود در این عضو از بدن انسان کاندیدای بسیار خوبی برای رسیدن به این هدف هستند.
کد خبر: ۷۲۰۷۷۹
تولید سوخت زیستی از میکروب های روده

دانشمندان از مدتها پیش به بررسی محتوای شکمبه گاو و روده موریانه ها پرداخته اند. یافته ها نشان می دهد میکروب های ساکن در آنها به طرز حیرت انگیزی دیواره سلول های گیاهی را تجزیه و به نسل آتی سوخت های زیستی تبدیل می کنند.

اما اکنون مشخص شده که عملکرد میکروب های موجود در روده انسان نیز نه تنها دسته کمی از همتایانشان در شکمبه گاو و روده موریانه ندارد بلکه حتی تأثیرگذارتر از آنهاست.

مطالعات محققان دانشگاه «ایلینیوز» نشان می دهد مکیروب های موجود در روده انسان توانایی هضم فیبرها و در ادامه تجزیه این مواد به قند ساده را دارند.

محصول نهایی این میکروب ها غذایی کافی برای سلول های بدن انسان است اما این تنها کارکرد مؤثر میکروب های روده نیست.

جزئیات این بررسی نشان می دهد از این میکروب ها می توان برای تولید سوخت زیستی نیز استفاده کرد به طوریکه قند تولید شده توسط آنها را می توان به عنوان ماده غذایی کامل برای مخمر به کار برد و البته مشخص شده که از مخمر می توان اتانول و سایر سوخت های زیستی را تولید کرد.

آنچه که محققان دانشگاه «ایلینیوز» متوجه شدند حاکی از آن است که میکروب های موجود در روده انسان دارای آنریم هایی هستند که در مقایسه با میکروب های موجود در شکمبه گاو و روده موریانه ها به شیوه ای مؤثرتر فیبرهای پیچیده گیاهی را تجزیه می کنند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها