وزیر امور خارجه ایران روز دوشنبه با وزرای امور خارجه پنج کشور در نیویورک دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۷۲۰۲۱۸
دیدارهای ظریف با وزرای امور خارجه ۵ کشور

به گزارش تسنیم، وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و ایسلند صبح امروز در نیویورک با یکدیگر ملاقات و درباره زمینه های همکاری مشترک در حوزه دوجانبه و بین المللی گفتگو و تبادل نظر کردند.

مدیریت منابع آبی،انرژی و ماهیگیری ازجمله زمینه های مورد تاکید طرفین برای افزایش همکاریهای دوجانبه بود.

دیدار وزیران خارجه ایران و اوکراین

وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و اکراین صبح امروز در نیویورک ملاقات و درباره اخرین وضعیت اوکراین، برقراری اتش بس و روابط دوجانبه گفتگو و تبادل نظرکردند.

در این دیدار طرفین با اشاره به روابط خوب دو جانبه و اهمیت تقویت آن بر تسریع فراهم آوردن مقدمات لازم جهت برگزاری کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی دوکشور تاکید کردند.

آقای ظریف د ر پایان ابراز امیدواری نمود تا وضعیت اوکراین با استفاده از راه حل های سیاسی استقرار پیدا کرده و ثبات لازم به آن کشور بازگردد.

دیدار وزیران امور خارجه ایران و ترکمنستان

وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان صبح امروز در نیویورک دیدار و ضمن مرور ابعاد مختلف روابط فیمابین ،امادگی خود را برای ارتقا مناسبات بویژه در زمینه های انرژی، حمل و نقل ریلی و جاده ای اعلام نمودند.

آقای ظریف در این دیدارهمچنین با اشاره به زندانیان ایرانی در ترکمنستان خواستار رسیدگی به وضعیت آنان و یافتن راههای مناسب جهت تسهیل آزادی آنان گردید. وزیرخارجه ترکمنستان نیز پیگیری این مشکل را از مراجع ذیربط کشورش مورد تاکید قرار داد.

دیدار وزیران امور خارجه ایران و پاکستان

همچنین وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان صبح امروز با یکدیگر دیدار و پیرامون آخرین تحولات غرب آسیا، افغانستان، روند مذاکرات هسته ای،همکاریهای مشترک گفتگو و تبادل نظر کردند.

طرفین در این ملاقات بر ضرورت افزایش حجم مبادلات تجاری، تقویت همکاریهای وزارتخانه های ذیربط برای پیشبرد پروژه خط لوله گاز و همچنین افزایش امنیت مرزها بمنظور پیشگیری از قاچاق موادمخدر، تردد غیرقانونی و اقدامات گروههای تروریستی تاکید کردند.

دیدار وزیران امور خارجه ایران و انگلیس

"محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران و "فیلیپ هاموند" وزیر امور خارجه انگلیس با یکدیگر در نیویورک دیدار کردند.

وزیران خارجه ایران وانگلیس امروز طی ملاقات در نیویورک در زمینه آخرین وضعیت مذاکرات هسته ای تبادل نظر کردند. همچنین موضوع بازگشایی سفارت دو کشور، اقدامات و مراحل اجرایی و روند پیشرفت کارها در این خصوص طی این دیدارمورد بررسی قرار گرفت و تداوم گفت‌وگوها و پیگیری امور مورد تاکید دو وزیر واقع شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها