در ادامه فرار و تسلیم فرماندهان و واحدهای نظامی ارتش یمن؛ الجزیره از استعفای محمد سالم باسندوه نخست وزیر این کشور خبر داد.
کد خبر: ۷۱۹۵۹۷
یمن؛ از فرار ارتشی ها تا استعفای نخست وزیر

به گزارش واحد مرکزی خبر، در حالی که یک عضو انصارالله یمن از امضای زودهنگام توافق نامه آتش بس خبر داد؛ شبکه المنار از فرار علی محسن الاحمر از مقر لشکر اول زرهی یمن در قالب شش خودرو گزارش داد.

"علی محسن الاحمر" فرمانده لشکر اول زرهی مشاور عبدربه منصور هادی رئیس جمهور یمن و فرد شماره دوی این کشور است.

خبرنگار العالم هم گزارش داد: برخی از نیروهای تیپ یکم زرهی ارتش در صنعا، خود را تسلیم کمیته های مردمی کردند. حوثی ها مقر تیپ چهارم ذخیره را در صنعا به تصرف خود در آوردند. بسیاری از واحدهای ارتش در مخالفت با رژیم یمن به معترضان حوثی پیوستند.

حوثی ها همچنین کنترل منطقه ششم نظامی را در صنعا در اختیار گرفتند.

در این حال شبکه تلویزیونی العراقیه ظهر امروز از شنیده شدن صدای هفت انفجار در صنعا پایتخت این کشور خبر داد.

شبکه تلویزیونی العربیه گزارش داد حوثی ها ساختمان رادیو تلویزیون یمن و مقر نخست وزیری این کشور را در صنعا به تصرف خود در آوردند.

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور یمن با رهبران احزاب سیاسی و جمال بن عمر فرستاده سازمان ملل متحد به یمن تشکیل جلسه داد. این نشست پس از استعفای نخست وزیر یمن از سمت خود برگزار می شود.

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد در پی اقدامات خشونت بار و درگیری های شدید بین مردم و نیروهای دولت یمن، گروهی از مردم این کشور به طور گسترده از صنعا مهاجرت می کنند.

عبدالملک العجری عضو دفترسیاسی انصارالله یمن گفت: اعضای گروهی که عبدربه منصور هادی رئیس جمهور این کشور تشکیل داده است با پیشنهادهای فرستاده سازمان ملل موافقت کرده اند و با ورود نمایندگان گروه الحوثی از صعده به صنعا توافق نامه آتش بس امضا خواهد شد.

ریاست جمهوری یمن با اعتراضات و ملاحظات جنبش انصار الله وابسته به گروه الحوثی موافقت کرده و تشکیل دولت فن سالار و نه دولت سهم خواه از مهم ترین بندهای توافق بین حوثی ها و دولت یمن است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها