در پایان جلسه علنی مجلس قرائت شد

بیانیه۲۶۰ نماینده درباره مذاکرات هسته ای

مشاور سیاسی هیات ماموریت انگلیس در سازمان ملل متحد در بیانیه ای اعلام کرد: گروه 1+5 خود را به دست یافتن به توافق جامع با ایران متعهد می داند.
کد خبر: ۷۱۷۸۵۴
انگلیس: 1+5 متعهد به توافق هسته ای با ایران است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه انگلیس، 'مایکل تاتام' کفت: مذاکرات بین ایران و گروه 1+5 برای دست یافتن به توافق نهایی به لحظه حساسی رسیده است.

وی در این بیانیه خطاب به شورای امنیت سازمان ملل در خصوص عملکرد کمیته 1737 این سازمان (کمیته نظارت بر تحریم های ایران) یادآور شد: همچنان خود را برای رسیدن به توافق پیش از 24 نوامبر (4 آذر) متعهد می دانیم و مذاکرات در روزهای آینده در نیویورک پی گرفته خواهد شد.

تاتام می افزاید: پیشرفت هایی به دست آمده است و ما باور داریم توافق ممکن است، اما اکنون بسیار ضروری است که ایران انعطاف پذیری بیشتری از خود درمورد دامنه برنامه هسته ای اش نشان دهد به ویژه در مورد غنی سازی. ایران باید بیشتر فعالانه تر با آژانس بین المللی انرژی اتمی برای رفع نگرانی ها در مورد ابعاد احتمالی برنامه هسته ای همکاری کند.

این مقام انگلیسی تاکید کرد: آمریکا و اتحادیه اروپا همزمان به کاهش تحریم ها به شکلی که در توافق اقدام مشترک آمده است ادامه می دهند. اما در حالی که مذاکرات ادامه می یابد، باید به روشنی بدانیم تحریم ها از جمله همه تحریم های سازمان ملل متحد و تعهدات اعضای سازمان ملل از تحریم های شورای امنیت ناشی می شود و باید به همین شکل ادامه یابد.

وی تاکید کرد: به همین دلیل ایران باید به شکل جدی برای رسیدن به توافق جامع همکاری کند و ما به اجرای این تحریم ها متعهد هستیم. انگلیس یافتن راهکاری مسالمت آمیز بر اساس مذاکره را برای حل مساله هسته ای ایران را مسوولیت خود می داند. مذاکرات مستمر در زمینه رسیدن به توافق هسته ای بهترین راهکار در سال های اخیر برای رسیدن به این امر بوده است. ما همچنان همه تلاش ها را برای رسیدن به توافق جامع ادامه می دهیم و انتظار مشابه را از ایران داریم.

مذاکرات ایران و گروه 1+5 از فردا (چهارشنبه/ 17 سپتامبر، 26 شهریور) در نیویورک از سر گرفته می شود.

مقام های جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده اند در صورت حسن نیت طرف مقابل به ویژه آمریکا و پرهیز از زیاده خواهی ها، دستیابی به توافق تا قبل از 24 نوامبر امکان پذیر است. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها