معاون بنیاد مسکن بوشهر اعلام کرد؛

صدور 1500 جلد سند املاک مسکونی روستایی

هیات وزیران بانک مرکزی را مکلف کرد برای پرداخت تسهیلات طرح ویژه نوسازی و بهسازی مسکن روستایی در سال ۱۳۹۳ نسبت به تعیین بانک‌های عامل و سهمیه آنها در مجمع به تعداد 200 هزار واحد اقدام کند.
کد خبر: ۷۱۶۶۵۶
بانک مرکزی به پرداخت تسهیلات مسکن روستایی مکلف شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، هیات وزیران در جلسه نهم شهریور به پیشنهاد معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و به استناد اصل 131 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

1. بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است برای پرداخت تسهیلات طرح ویژه نوسازی و بهسازی مسکن روستایی در سال 1393 نسبت به تعیین بانک‌های عامل و سهمیه آنها در مجمع به تعداد 200 هزار واحد اقدام کند.

2. سقف فردی تسهیلات مبلغ 150 میلیون ریال است.

3. 5 درصد از سهم سود تسهیلات به عهده متقاضی بوده و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور موظف است مابه‌التفاوت سود 5 درصد سهم متقاضی را تا سقف سود مصوب تسهیلات بخش مسکن سال 1393 برای مدت مشارکت مدنی و فروش اقساطی محاسبه و در لایحه بودجه سنواتی برای تودیع نزد بانک‌های عامل منظور و تضمین‌نامه مورد قبول بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را ارائه کند.

4. بانک عامل می‌تواند از سفته‌های زنجیره‌ای، سند مالکیت و حساب‌های یارانه‌ای متقاضی به عنوان تضمین تسهیلات مذکور استفاده کند.

5. بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مکلف است بر اساس سهمیه ابلاغ شده توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نسبت به توزیع استانی تسهیلات با هماهنگی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور (به تفکیک بانک‌های عامل تعیین شده) و شناسایی متقاضیان واجد شرایط و معرفی آنان جهت دریافت تسهیلات بر ساخت و ساز در چارچوب قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان (نظام فنی روستایی) اقدام کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها