معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: جشن ثبت جهانی شهر سوخته مهر ماه امسال به مدت یک هفته در زابل برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۱۶۶۱۵
برگزاری جشن ثبت جهانی شهر سوخته در زابل

علی‌اصغر جمشیدنژاد در جلسه هماهنگی برگزاری جشن ثبت جهانی شهر سوخته در استانداری سیستان و بلوچستان، افزود: با توجه به این‌که در این مراسم مسئولان و مهمانان ملی و بین‌المللی حضور دارند، نیاز است تمامی امکانات و تجهیزات لازم برای بهره‌مندی لازم از این مراسم فراهم شود.

وی مکان برگزاری این جشن را در محوطه شهر سوخته عنوان کرد و گفت: باید مقدمات این مراسم از هم‌اکنون اندیشیده شود و هر یک از ادارات اقدامات مربوط به خود را پیگیری کنند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان این‌که شهر سوخته به عنوان شهر صلح معرفی شده است، گفت: باید علاوه بر مزیت گردشگری از شهر سوخته در زمینه اقتصادی نیز بهره‌گیری کنیم، اگرچه رفت و آمد گردشگران و توریست‌های ملی و بین‌المللی خود در رونق اقتصادی منطقه بسیار موثر است.

این مسئول با تاکید بر این‌که شهر سوخته تنها متعلق به سیستان و بلوچستان و ایران نیست، گفت: وقتی این اثر ثبت جهانی شده است، باید استانداردها و امکانات نیز در همین وسعت در شهر سوخته ایجاد شود.

تیرماه امسال اثر تاریخی شهر سوخته سیستان و بلوچستان به عنوان نخستین محوطه‌های باستانی ایران در سی و هشتمین اجلاس یونسکو به ثبت جهانی رسید. شهر سوخته با برخورداری از قدمت 5 هزار ساله اکنون به‌عنوان یکی از پیشرفته‌ترین شهرهای باستانی دنیا شناخته میشود. بر مبنای یافتههای باستان‌شناسان شهر سوخته 280 هکتار وسعت دارد و 120 هکتار از این شهر دارای آثار و بقایای دیرینه است. ‌(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها