رمز ورود جی میل تان را عوض کنید

هشدار ! اطلاعات 5 میلیون کاربر جی میل لو رفت

همین الان ، پسورد جی میل تان را عوض کنید! ربایندگان اطلاعات در فضای مجازی امروز در سایتی روسی اسامی حدود 5 میلیون نفر از کاربران گوگل را همراه با پسورد جی میل شان منتشر کرده اند تا به همه مردم دنیا ثابت کنند گوگل که به خیال بسیاری از کاربران فضای مجازی غیرقابل نفوذ و بسیار قوی تر از یاهو به نظر می رسد هم امن نیست.
کد خبر: ۷۱۶۴۲۳
هشدار ! اطلاعات 5 میلیون کاربر جی میل لو رفت

به گزارش جام جم آنلاین ، هنوز مشخص نیست که فرایند ربودن اطلاعات این حساب ها چگونه بوده است اما به هر حال هم اکنون سایت روسی « بیت کوئین» به سایتی با میلیون ها بازدیدکننده تبدیل شده است چرا که خیلی از مشتری های گوگل به آن مراجعه می کنند تا بفهمند آیا نشانی اینترنتی و پسورد آنها هم در فهرست حساب های کاربری لورفته وجود دارد یا نه.

کارولین متیو ، سخنگوی گوگل، در گفتگو با رسانه ها گفته است که هنوز گوگل، ماجرای هک کاربرانش را رسما تایید نمی کند اما حتی اگر گوگل هرگز این ماجرا را تایید نکند سایت روسی بیت کوئین با آن 5 میلیون حساب کاربردی همراه با پسورد گواهی معتبر است که به مردم در سراسر دنیا می فهماند دیگر گوگل امن نیست.

شمار دقیق هک شده 4,929,090 عدد است و حالا گوگل مدعیست که این ماجرا هک نبوده بلکه اطلاعات کاربران در طول سال های متوالی ربوده شده و حالا مجموعه آنها در این سایت روسی منتشر شده است در حالی که به شکل منطقی بعید به نظر می رسد ربایندگان اطلاعات سال های متمادی اطلاعات 5 میلیون حساب را به تدریج دزدیده باشند و آنچه منطقی تر به نظر می رسد همان هک کردن وسیع مجموعه حساب ها در مدتی کوتاه است.

گوگل به کاربرانش توصیه کرده است هر چه سریع تر رمز ورودشان را عوض کنند و قول داده است به کاربرانی که حساب شان هک شده کمک کند حساب های شان را بار دیگر امن کنند.

به هر حال نه رایانه بیشتر ایرانی ها آنقدر قوی است که با مراجعه به سایت بیت کوئین از میان 5 میلیون حساب پی حساب کاربری خودشان بگردند و نه سرعت اینترنت چنین اجازه به آنها می دهد و به همین علت بهتر است به جای گشتن در فهرست حساب های لو رفته ، هرچه سریع تر پسوردتان را عوض کنید.

خواسته عجیب دولتمردان امریکایی از یاهو!

از سوی دیگر ، مهر گزارش داده است که دولتمردان امریکایی به بهانه هایی مانند حفظ امنیت ملی کشورشان از مدیران شرکت یاهو درخواست کرده اند تا اطلاعات کاربران شان را در اختیار آنها قرار دهند در غیر این صورت به پرداخت جریمه روزانه ای در حدود 250 هزار دلار محکوم خواهند شد.

مقامات یاهو نیز که این درخواست را برخلاف قوانین می دانستند، شکایت خود را به دادگاه های امریکایی ارجاع دادند اما مقامات قضایی نیز رای قاطعی را صادر نکردند.

تحقق این درخواست به مقامات و دولتمردان امریکایی اجازه خواهد داد تا بتوانند با اختیارات کامل از داده ها و اطلاعات کاربران یاهو و گوگل بهره ببرند و بر داده های آنها تسلط داشته باشند.

خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها